Condicions laborals

STEPV celebra l’Acord del Consell per reduir la càrrega lectiva en el cos de mestres

La reducció a 23 hores lectives és fruit de l’acord auspiciat per STEPV el passat mes de juliol. Es millorarà l’atenció educativa del nostre alumnat. I se suma a la reducció horària a 18 hores lectives en Secundària i resta de cossos

Concentració a Conselleria reclamant la reversió de les retallades

divendres 30 abril 2021 15:20 h

Aquest matí el Consell ha ratificat l’acord de reducció horària del professorat del cos de mestres de 25 hores lectives a 23. Aquesta mesura suposa una fita molt important per al professorat que porta anys reclamant aquesta reducció.

L’acord avui ratificat pel Consell va ser proposat per STEPV durant el mes de juny del curs passat i en el mes de juliol STEPV, CCOO, CSIF i UGT van signar un acord per a reduir a 23 les hores lectives del professorat del cos de mestres i a 18 hores en la resta de cossos (que de moment només s’ha adoptat per al professorat que imparteix 1r d’ESO, tal i com també especifica l’acord). Recordem que en 2012 el govern del Partit Popular va incrementar les hores lectives del conjunt del professorat per a retallar plantilla i, fins ara, no s’havia recuperat aquesta situació.
Cal dir també que la Conselleria d’Educació del govern del Botànic estava disposada a reduir l’horari lectiu del professorat de secundària però no en el cas del cos de mestres, fet que finalment, i gràcies a l’acord proposat per STEPV, s’ha aconseguit.
El Sindicat considera molt positiva aquesta notícia i vetllarà perquè l’aplicació comporte un increment de plantilla i una millora de les condicions laborals del professorat i, per tant, de l’atenció del nostre alumnat, ja que l’actual horari lectiu suposava una excessiva càrrega de treball per al professorat que limitava una millor atenció al nostre alumnat.
Igualment, el Sindicat continuarà treballant perquè la Conselleria negocie les plantilles docents (també retallades pel govern anterior del PP), negociació prevista en el calendari d’aquest curs i que també és fonamental per a dotar d’estabilitat les plantilles en els centres educatius.
Enllacem ací l’acord signat el 6 de juliol de 2020