STEPV abandona la Mesa Sectorial d’oposicions

El Sindicat convoca manifestació dissabte 9 de febrer a València

Vaga de professorat interí el passat més d'abril

dijous 24 gener 2019 12:52 h

STEPV ha abandonat la Mesa Sectorial d’aquest matí en la qual es continuava negociant la convocatòria d’oposicions perquè la Conselleria no ha donat una resposta completa a les prèvies que havia plantejat el Sindicat per fer que el procediment siga el més garantista, just i transparent possible.

El Sindicat havia plantejat en la primera Mesa Sectorial del 20 de desembre negociar primer una sèrie de temes per entrar després en les esmenes concretes al text. Aquest punts són:

1. La ràtio màxima de persones aspirants ha de ser d’un màxim de 50 en cada tribunal.
  2. Les persones aspirants han de tindre el dret a la revisió de les proves, per conèixer en què han fallat, com qualsevol alumne nostre. A Catalunya ha estat possible: termini de 2 dies hàbils per a reclamacions de cada prova.
  3. Les proves pràctiques han de ser ajustades a la realitat de l’aula.
  4. Les proves teòriques i pràctiques han de ser anònimes, en la mesura de les possibilitats, segons les especialitats.
  5. S’ha de fer una referència explícita a les condicions laborals dels tribunals. S’ha de limitar l’horari de dedicació durant la jornada. No poden estar des de les 8h fins a les 20h avaluant persones que es juguen el seu futur laboral.
  6. Una altra mesura que descarregaria de feina els tribunals és la creació de comissions específiques de baremació, com ja s’ha proposat en negociacions anteriors. També cal una formació prèvia de les persones que formen els tribunals.
  7. No a l’inici de les proves a partir de l’1 de juny, perquè col·lapsarà els centres educatius, que justament tenen un volum de feina molt gran perquè estan tancant el curs.
  8. Començar les proves amb la defensa de la programació didàctica, com també s’ha aconseguit a Catalanya, ja que és la prova més pròxima a la realitat de l’aula.

A més, STEPV ha fet una referència a la notícia apareguda ahir als mitjans sobre la recomanació del CES (Comitè Econòmic i Social) sobre garantir la continuïtat en el treball del personal interí major de 55 anys davant les oposicions massives a la funció pública, fet que la Conselleria d’Educació tampoc garanteix.
Quant a les oposicions d’art i disseny, l’ISEA ha considerat introduir una prova pràctica per a demostrar la capacitat de tutela de les investigacions de l’alumnat que incompleix el Reial Decret 276/2007 d’ingrés a la funció pública docent, ja que aquesta prova no és exigible als ensenyaments d’art i disseny. Per això, STEPV impugnarà la convocatòria de les oposicions si es manté aquesta prova.
La Conselleria d’Educació no ha contestat satisfactòriament les peticions del Sindicat i encara queden algunes propostes per contestar, com el dret a la reclamació de les proves o mesures sobre les condicions laborals del tribunal. Tampoc s’ha compromés a continuar treballant per l’estabilitat del professorat interí. Altres propostes del Sindicat sí que han tingut resposta, com la demanda de 50 aspirants per tribunal que, segons la Conselleria, no es pot garantir. Tampoc s’accepta començar per les programacions didàctiques i mantenen començar les proves a partir de l’1 de juny.
Davant d’aquesta situació, STEPV ha decidit abandonar la Mesa Sectorial a l’espera d’una resposta a totes les propostes que ha fet i, en eixe moment, el Sindicat valorarà si el procediment és prou garantista perquè no es tornen a repetir situacions injustes per a les persones aspirants que hem viscut en procediments anteriors, en els quals no s’ha pogut atendre com cal la totalitat de les persones aspirants. Cal recordar que estem en un procediment d’oposicions massives en el qual el professorat interí s’enfronta a perdre el seu lloc de treball si no obté plaça. Per tant, si el procediment no compleix els principis d’igualtat, mèrit i capacitat com així valora STEPV i, a més, no garanteix la continuïtat del professorat interí que no aprove, el Sindicat no avalarà la convocatòria d’aquestes oposicions.
Així i tot, el Sindicat enviarà per escrit les nombroses esmenes concretes que ha rebut del professorat (anteriors tribunals, comissions de selecció i persones aspirants) i elaborat STEPV a la Conselleria d’Educació que van en la línia de millorar la convocatòria.
STEPV lamenta haver de prendre la decisió d’abandonar la Mesa Sectorial però el Sindicat no pot participar en una negociació tan important sense un mínim de garanties per a les milers de persones que hi participaran en aquestes oposicions de tanta rellevància per al seu futur. És per això que el Sindicat convoca una manifestació el pròxim 9 de febrer per exigir la consolidació i l’estabilitat del professorat interí i un canvi del model d’ingrés a la funció pública docent que contemple l’accés diferenciat i l’aplicació de l’article 61.6 del TREBEP que permet un procediment per barem de mèrits.

Carlos Marco Blasco

24 gener 2019 / 16:28 h

Ànim per la lluita i coherència d’STEPV. La barrabasada dels sindicats que varen signar a Madrid amb Montoro les macroposicions va a suposar que molts professors interins passen a l’atur… i possiblement per sempre. En el cas dels majors de 55 anys de segur (no s’enten perquè Conselleria no fa cas a les recomanacions de la Unió Europea i del Comitè Econòmic i Social de garantir la continuïtat en el treball del personal interí major de 55 anys. Conselleria, i els sindicats que firmaren amb Montoro les macroposicions, han acomplit amb la lògica del neoliberalisme de tirar la gent per sempre al contenidor de fem.
No és casual que en la política laboral coincidixquen les mesures ultra-neoliberals de corruPPtes i C’s i Vox… però que hagen picat en aquest ERO encobert els altres sindicats. Cal consolidació i estabilitat si no volem tindre molts exprofessors indigents -i alguns amb fills i hipoteca per pagar.

I tot això amb un govern de la Generalitat que es diu d’esquerres i vol “salvar les persones”!!!

Alejandro Vazquez Felipe

24 gener 2019 / 19:12 h

Hola compañer@s, me gusta que aunque os hayáis levantado de la mesa, enviéis por escrito a Conselleria las propuestas que os hemos ido dando los profesores.  Estaría bien, cuando hagáis la recopilación de propuestas, que las publiquéis para que podamos verlas los afiliados.
Gracias.

Vicent Andrés Bertí Villena

25 gener 2019 / 15:07 h

No defallim! El punt 8 és la base material per plenar els instituts de mestres i no de funcionaris/es. Com a activista per l’educació he de dir que cal canviar les oposicions de forma urgent. Volem mestres, volem amor i vertadera professionalitat. No podem fer cap passa enrere, volem unes oposicions lligades a la bona pràctica educativa.