Universitats públiques

L’Ajuntament de València reconeix les figures de Joan Francesc Mira i Carme Miquel

Els ha nomenat fill predilecte i filla adoptiva (a títol pòstum) en el ple del 23 de juny.

dilluns 27 juny 2022 17:32 h

L’Ajuntament de València ha atorgat la distinció com a fill predilecte de la ciutat a Joan Francesc Mira, escriptor, antropòleg i sociòleg, professor de grec de la Universitat Jaume I, “per la seua trajectòria intel·lectual, acadèmica i literària”. És aquest un reconeixement ben merescut a una trajectòria exemplar, de compromís per la llengua, la cultura i el País, d’un intel·lectual que ha fet aportacions importantíssimes en el camp de la traducció d’obres cabdals de la cultura occidental, de la creació literària i de la reflexió i el pensament.

El professor Mira va ser cap de llista de la primera candidatura que el STEPV va presentar en unes eleccions sindicals a la nostra universitat, per la qual cosa des de la secció sindical de STEPV a la Universitat Jaume I volem donar-li l’enhorabona per aquesta distinció i celebrem el reconeixement.

La mestra, l’escriptora i la lluitadora constant

En el mateix acte s’ha distingit pòstumament com a filla adoptiva de la ciutat la mestra Carme Miquel i Diego. Carme va nàixer a la Nucia (la Marina Baixa). Va destacar ben prompte en una escola que volia eixir de la grisor del franquisme. Va formar part de la Secció de Pedagogia de Lo Rat Penat, més tard d’ACIES i el Moviment Cooperatiu de l’Escola Popular (MCEP), i després de l’Escola d’Estiu del País Valencià...

Del seu compromís amb el valencià, la seua llengua, va arribar a la fundació de la CAPPEPV (Coordinadora d’Alumnes, Pares i Professors per l’Ensenyament Públic en Valencià) i de la Federació Escola Valenciana, entitats que va presidir i que van marcar un camí de recuperació, en positiu, constant i sense estridències, d’una escola valenciana arrelada en la seua terra. Per això, Carme no va dubtar a participar activament en la construcció d’un potent moviment sindical, STEPV, que defensara els drets de les treballadores i treballadors de l’ensenyament sense oblidar quina escola i quin país volien.

universitats