Mobilitzacions

La Plataforma Estatal per l’Escola Pública convoca una jornada de lluita el 10 de maig

Ultimen els preparatius per a una convocatòria de vaga general en tots els centres educatius de l’Estat abans que concloga maig.

dijous 26 abril 2012 08:22 h

La Plataforma Estatal per l’Escola Pública, integrada per CEAPA, Sindicat d’Estudiants, FE-CCOO, FETE-UGT i STES-i, reunida aquest matí a Madrid, ha decidit convocar a alumnat, pares i mares, i professorat, a una jornada de lluita a celebrar el dijous 10 de maig a tot l’Estat.

Les retallades amenacen greument a una institució bàsica del nostre sistema democràtic

La jornada de lluita s’iniciarà amb concentracions de docents, pares i mares, estudiants i altres membres de la comunitat educativa en col·legis, instituts d’educació secundària i universitats, i culminarà amb manifestacions i concentracions ciutadanes en totes les capitals de província i localitats importants del Estat. A més, al matí es produiran mobilitzacions estudiantils emmarcades també dins de la jornada de lluita.
A més, la Plataforma Estatal per l’Escola Pública està ultimant una convocatòria de vaga general en tots centres educatius de l’Estat, en una data per determinar de finals de maig. Properament s’informarà sobre aquesta convocatòria.
Les organitzacions integrants d’aquesta Plataforma han assolit aquests acords en considerar que les retallades pressupostàries recentment aprovats pel Govern per a aquest any, al costat dels realitzats anteriorment, configuren un atac sense precedents en la història recent del nostre país cap a l’educació a l’Estat espanyol, principalment centrat a l’escola pública.
La Plataforma xifra en 7.200 milions d’euros les retallades en educació: 3.000 milions per part de les comunitats autònomes, 800 milions en el pressupost del Ministeri d’Educació, i 3.400 milions que ja s’han perdut en aquests anys recents.
La Plataforma creu que la desinversió en programes i professionals retalla les capacitats de la societat, amputa les esperances de la població i impedeix la sortida de la mala situació econòmica i social en què el país es troba immers.
Segons el parer de la Plataforma, les retallades amenacen greument a una institució bàsica del nostre sistema democràtic, que garanteix el dret a l’educació de tots els ciutadans, sense distinció i en condicions d’igualtat.
D’altra banda, el 16 de juny se celebrarà a Madrid una reunió de la Plataforma Estatal amb les autonòmiques i locals en defensa de l’escola pública, per planificar les accions a adoptar en el primer trimestre del curs escolar 2012-2013, dates en les que, d’altra banda, també es coneixeran algunes dades sobre els pressupostos generals de l’Estat per al 2013.