Meses de negociació

La Mesa Sectorial tracta la integració dels conservatoris municipals en la xarxa de la Generalitat

Aquest matí s’ha tractat el marc general que permetrà la integració dels conservatoris municipals. STEPV ha demanat més informació sobre l’afectació a les plantilles de la GVA

Conservatori Municipal d'Altea

dijous 04 novembre 2021 12:28 h

La Conselleria d’Educació, de la mà de la Directora General de Personal, Lina Herranz, i el Cap de Servei d’Ensenyaments de Règim Especial, Raúl Juncos, ha explicat que la LOE marca que la possible integració de centres municipals s’ha de dur a terme mitjançant una llei i per això apareix en l’Avantprojecte de Llei de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d’organització de la Generalitat per a 2022. Es tracta d’establir els requisits i les condicions mínimes per a permetre la integració dels conservatoris municipals, que després s’han de concretar en convenis bilaterals entre els ajuntaments afectats i la Conselleria d’Educació. De moment, les integracions més avançades són les dels conservatoris d’Altea i Benicarló.

STEPV convoca una assemblea de professorat de Conservatoris Professionals per a informar de la Mesa dimecres 10 de novembre

STEPV ha demanat més informació sobre l’afectació a les plantilles de la Conselleria d’Educació que pot suposar aquesta integració, ja que només es fa referència que el funcionariat de carrera i el personal laboral fix «adscrit als serveis i establiments que es traspassen romandrà en l’Administració d’origen respectiva. Aquest personal formarà part del claustre del centre educatiu i del consell escolar d’aquest, en cas de ser triat. Les noves necessitats de personal es cobriran per l’Administració educativa a través de la creació dels corresponents llocs de treball i la seua provisió».
Aquesta referència és insuficient per al Sindicat a l’hora de preveure l’afectació a les plantilles docents de GVA, en el sentit que no se sap en quina situació queda el personal interí o eventual dels conservatoris municipals (s’integren a les borses de treball de Conselleria?), en quina mesura el personal fix municipal, almenys el funcionariat de carrera, podrà o no participar en concursos de trasllats o comissions de serveis a altres conservatoris de la xarxa de la GVA, etc., si hi haurà places disponibles per al professorat de la Conselleria en el moment que es duga a terme la integració o no, quina és la previsió de jubilacions del personal municipal, etc.
El Sindicat també ha demanat conéixer en quina situació estan els convenis dels conservatoris d’Altea i Benicarló ja que se suposa que s’estan treballant ja si es pensen integrar el curs que ve, com ja va explicar la Conselleria en una mesa anterior. Igualment, ha exigit que els convenis passen també per la Mesa Sectorial d’Educació, ja que també és competent per a negociar la integració d’aquests conservatoris a la xarxa de la Generalitat.
La Conselleria s’ha compromés a informar de cada pas que vaja donant-se perquè en aquests moments no poden informar de tot el que s’ha plantejat en la mesa.

STEPV convoca una assemblea de professorat de Conservatoris Professionals per a informar de la Mesa, el pròxim dimecres 10 de novembre a les 11h en aquest enllaç

mesa sectorial