Meses de negociació

La Conselleria es compromet a signar un acord per la recuperació de les hores lectives del professorat

STEPV ha fet la proposta de signar aquest acord aquest matí en Mesa Sectorial. Es contemplarà la reducció horària a 23h en Infantil i Primària i les 18h lectives a Secundària per al curs 2021/22. I per al curs que ve la reducció d’una hora lectiva al professorat que treballe per àmbits en 1r d’ESO

dijous 25 juny 2020 13:39 h

Aquest matí s’ha reunit la Mesa Sectorial per abordar les mesures proposades en la reunió del Fòrum Educatiu dimarts passat sobre el curs 2020/21.
STEPV ha plantejat que, davant les propostes en infantil i primària fins a 4t de Primària de configuració de grups estables de convivència amb ràtios fins a 20 alumnes, cal reduir la ràtio a un màxim de 15.

El Sindicat ha fet molta incidència en la necessitat de reduir la càrrega lectiva del professorat a 23h en Infantil i Primària i a 18h lectives a la resta d’etapes i, especialment, en 1r de l’ESO perquè una part important del professorat d’aquest nivell treballarà per àmbits el curs que ve. Així mateix, ha fet una bateria de propostes necessàries, per afrontar el proper curs amb garanties.
Davant d’aquesta proposta, la Conselleria, representada pel Secretari Autonòmic d’Educació i Formació Professional, Miguel Soler, ha explicat que el curs que ve és pràcticament impossible aplicar aquesta reducció proposada per STEPV, ja que totes les mesures que s’han proposat tindran un cost molt important ja que es preveu un increment considerable de professorat per poder aplicar-les i la partida que assignarà el govern de l’estat a educació (2 mil milions d’euros a repartir entre cada autonomia) també s’invertirà en aquestes mesures.
Davant d’aquesta resposta, el Sindicat ha plantejat que entenem la situació complexa i extraordinària del curs que ve però que cal un compromís de cara al professorat que la reducció d’horari lectiu serà una realitat, sinó el curs que ve, al següent curs 2021/22. Perquè, a més, el que s’està demanant és una reivindicació de retorn a una situació que era una realitat abans de les retallades de 2012, en què el govern del PP va augmentar l’horari lectiu del professorat i, a hores d’ara, tot i que hi ha hagut millores per part de la Conselleria, encara no s’ha arribat a la situació de 2012.
Arran d’aquesta intervenció, la Conselleria s’ha compromés a negociar un acord amb els sindicats que contemple, fonamentalment, el següent:
1.- Que el curs 2020/21 el professorat que impartisca àmbits en 1r d’ESO tindrà una reducció d’1 hora lectiva per poder millorar la coordinació. Per tant, tindrà un horari de 18h lectives setmanals i una hora més de coordinació.
2.- Que en el curs 2021/22 tot el professorat d’infantil i primària tindrà un horari lectiu de 23 hores i el professorat de la resta d’etapes (secundària, batxillerat, FP, persones adultes, ensenyaments artístics i EOI) tindrà un horari de 18h lectives setmanals.
El Sindicat considera positiu aquest compromís de la Conselleria que finalment posarà fi a una retallada de les condicions laborals del professorat, que ja s’hauria d’haver produït però que per la situació tan especial i extraordinària s’ajornarà per al curs 2021/22 (excepte la reducció del professorat de 1r d’ESO que serà una realitat el curs que ve). El Sindicat estudiarà la proposta concreta d’acord quan es convoque la respectiva mesa sectorial i continuarà reivindicant la negociació d’altres temes importants que han quedat pendents de negociar com les plantilles docents o l’actualització dels permisos, llicències i excedències.
Així mateix, el Sindicat estarà vigilant que el proper curs comence amb les garanties sanitàries necessàries per al professorat i l’alumnat.

MCH

25 juny 2020 / 16:34 h

Espere que reinviqueu l’ús de mascareta de 1r. a 4t. Com és posible que aquesta mesura necessària per a espais públics i tancats no s’aplique a l’escola? On i amb qui van quan eixen d’escola? I si van a escola matinera? Ahí s’ajunten amb xiquets-es de diferents edats. Cansada de vore la poca responsabilitat d’algunes famílies amb quedades d’ amiguets/es i jugar sense mascaretes. Cansada també d’escoltar les declaracions de la ministra, ” los niños no trasmiten”? Serà que són asintomàtics, el perill està ahí, i més amb mestres amb risc, o amb familiars de risc, els mestres també som persones amb família…

STEPV

27 juny 2020 / 09:35 h

El que comentes és, efectivament, un problema. Segons la Conselleria a eixes edats és molt difícil que mantinguen la distància de seguretat i que duguen mascaretes tantes hores. Per això la proposta de grups estables de convivència. No es podran barrejar amb altres grups dins del centre. Així es minimitza al màxim el contacte, almenys amb altres persones que no són del grup. Però què passa quan estan fora del centre? Això des de l’escola no es pot controlar. Entenem que el centre pot intentar que aquest alumnat duga mascareta, però què passa si no ho fan o se la treuen a classe perquè els molesta?

MCH

27 juny 2020 / 11:18 h

De totes formes l’hauran de portar a la motxilla, és com tot, educació des de casa, en l’escola matinera es junten de diferents edats i grups abans d’entrar a l’escola. Ja sé que no podem controlar quan ixen, i entenc que és difícil amb xiquets menuts com infantil, però si és obligada en espais públics tancats i oberts si no hi ha distància social, a partir de 6 anys, és un agravi comparatiu cap als treballadors-es de l’ ensenyament. Està clar que ens passàrem el dia controlant les mesures d’higiene i seguretat i amb les condicions de les infraestructures escolars , banys, classes, passadíssos… encara més. Invertint poc o res en educació.