Professorat interí

Jornada de celebració del 3r Aniversari de la CPI

Molts companys i companyes de la CPI, AFID i STEPV celebren a Potries (La Safor) el 3r Aniversari de la CPI i l’execució de la sentència del TSJ, per part del nou Govern sortit de les urnes el 24 de maig, que retorna al seu lloc als mestres i professors que van ser rebaremats el 2013 per un acord que ha estat declarat nul.

Un moment de l'acte de commemoració de l'aniversari de la CPI

diumenge 19 juliol 2015 17:35 h

Ha estat un acte molt emotiu, carregat de records de lluita, de sentiments, de somriures, d’abraçades i llàgrimes d’alegria

L’acte es va celebrar dissabte 18 de juliol i es va obrir dedicant un minut de silenci en memòria del company interí Abel Martínez Oliva que morí el passat 20 d’abril a l’IES Joanot Martorell de Barcelona. Seguidament,  diverses persones de la CPI van recordar el que s’ha viscut en aquests tres llargs anys de lluita per la defensa de l’Escola Pública i dels seus treballadors. S’ha destacat que la CPI es va crear en un moment en què les retallades en tots els sectors i també en Educació Pública van començar a fer que molts dels nostres companys i companyes desaparegueren dels centres. Va ser durant el curs 2011/12 que l’atac a l’escola pública s’acarnissava amb el tancament d’unitats, l’eliminació de les hores d’atenció a la diversitat, la supressió de places i els acomiadaments a 30 de juny, entre altres barbaritats. Es va recordar que ja en aquells dies estàvem implicats en diferents plataformes de defensa ciutadana i en les Marxes per la Dignitat. Aquell mateix curs, des de la CPI, vam llançar la campanya de xerrades per explicar el que suposaven aquestes retallades i la implantació de la LOMCE. Fins que va arribar el 2013 i la nostra lluita prioritària, sense oblidar-ne les altres, es va focalitzar a tombar un acord signat entre l’Administració governada pel PP i uns sindicats que no van saber o no van voler defensar els treballadors.
El relat s’ha vist enriquit per les aportacions de les companyes d’AFID i de destacats membres de STEPV com Ramon Amorós, Marc Candela i José Manuel Grima, sense oblidar a tots els representants, delegats i delegades que al llarg d’aquest temps han fet el que tocava: ser els defensors dels treballadors i estar al nostre costat en els moments més difícils.
Durant la tercera part de la jornada s’ha passat un vídeo que recollia imatges, cartells i, fins i tot, alguna poesia dels millors i dels pitjors moments viscuts. Per concloure, hem tingut el regal musical del nostre company Pere Calpe, que ens ha eriçat la pell amb la seua guitarra cantant una adaptació d’una cançó de Patxi Andión dedicada a la figura del mestre, i també del cantautor Eduard Banyuls “Liuard” que ens ha deleïtat amb algunes cançons pròpies i versions d’altres.
Ha estat un acte molt emotiu, carregat de records de lluita, de sentiments, de somriures, d’abraçades i, fins i tot, de llàgrimes d’alegria. Alegria per retrobar-nos en aquesta xarxa d’amics i aquesta gran família que hem creat entre totes les persones que avui la formen. Alegria per descobrir i posar cara a moltes persones que des del seu raconet i de forma callada han estat lluitant al nostre costat. Alegria perquè ens hem retrobat amb companys que porten molt de carrer recorreguda en aquests anys. Però també alegria per descobrir nous companys i companyes que s’uneixen per la defensa de l’Escola Pública i dels drets dels treballadors i treballadores. Alegria perquè sabem que som moltes les persones que avui celebrem la recuperació d’uns drets perduts. I alegria perquè sabem que queda molt per fer.
Agraïm als nous conseller Vicent Marzà i secretari autonòmic Miguel Soler la seua agilitat per solucionar un problema creat per l’Administració anterior. Sense oblidar que hem de seguir la #lluitainterina perquè mentre queden drets per recuperar i un interí retallat açò no ha acabat. Per tot això, des de La CPI donem les gràcies a totes les persones que ens heu donat suport en aquest temps i us demanem que us uniu a la defensa de l’Escola Pública. Companys i companyes descanseu i agafeu forces, al setembre ens veiem a les assemblees.