Condicions laborals

El TSJ dona la raó a STEPV i suspèn cautelarment la denúncia dels acords de plantilles

El Sindicat exigeix la dimissió del Secretari Autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy i la Directora General de Personal, Sonia Sancho, per impulsar la denúncia il·legal dels acords de plantilles

La sentència desmunta contundentment els arguments de la Conselleria d'Educació

dimecres 18 setembre 2024 15:08 h

STEPV ja va advertir en la Mesa Sectorial en la qual la Conselleria d’Educació va denunciar els acords de plantilles (d’educació infantil, primària i educació especial i de secundària i formació professional) que la denúncia era il·legal, perquè els acords no s’havien acabat d’implementar, ja que faltava el curs 2024/25 per aplicar-los. D’acord amb l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic els acord entre administracions i sindicats no es poden denunciar fins que no estiguen implementats totalment.

És evident que la voluntat de la Conselleria d’Educació era retallar plantilles

En aquell moment, el Sindicat va aportar la sentència que declarava nul l’acord de professorat interí de 2013 precisament pel mateix motiu.

Ara, la Secció Número 2 del Tribunal Superior de Justícia també ha donat la raó al Sindicat i ha declarat nul·la la denúncia dels acords pel mateix motiu i contesta contundentment les al·legacions, sense substància, de la Conselleria d’Educació.

És per això que STEPV exigirà a la Conselleria d’Educació la recuperació dels acords de plantilles anul·lats i la contractació dels 1900 docents que no enguany no s’han incorporat aquest curs per la no aplicació dels acords. De la mateixa manera, el Sindicat proposarà una addenda als acords per a mantindre algunes de les poques millores que la Conselleria va introduir en les instruccions que va donar i que afecten fonamentalment als centres d’educació infantil 0-3 anys, que el Sindicat va valorar positivament i que no estaven contemplades en els acords de plantilles.

Igualment, el Sindicat exigeix la dimissió del Secretari Autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, i de la Directora General de Personal, Sonia Sancho, responsables de la denúncia dels acords, que van presidir les meses de negociació en les quals no van voler atendre els arguments legals i jurídics de STEPV avalats ara pel TSJ.

Aquests responsables de la Conselleria estaven avisats que estaven cometent una il·legalitat en plantejar-se la denúncia dels acords de forma extemporània, ja que el TREBEP i la sentència aportada en la Mesa Sectorial són molt clares en aquesta qüestió: no es poden denunciar acords que no s’han aplicat totalment. És, per tant, la segona vegada que governs del PP comenten il·legalitats flagrants que incompleixen normatives de rang superior i, aquesta vegada, en base a arguments totalment superflus que en cap cas justificaven la denúncia dels acords.

És evident que la voluntat de la Conselleria d’Educació era retallar plantilles, com ja va denunciar el Sindicat en el seu moment i evitar la contractació de 1900 docents més per atendre en millors condicions el nostre alumnat.