Condicions laborals

Informació important sobre les instruccions a les EOI respecte dels serveis mínims

Els serveis mínims són el 30% de la plantilla de cada centre per a tota la jornada

dimarts 05 setembre 2017 19:11 h

STEPV ha tingut notícia que la Conselleria d’Educació ha donat instruccions a les direccions de les EOI per nomenar els serveis mínims de cara a la vaga convocada per demà. A banda de manifestar que són abusius i inèdits, i després d’haver demanat aclariments al Director General de Personal i Centres Docents, el Sindicat vol informar dels següents punts:

1) Els serveis mínims són del 30% del professorat, xifra que no es pot augmentar en cap cas. És a dir: en una EOI de 100 docents, 30 efectuaran els serveis mínims. I entre aquestes persones s’han d’organitzar les 2 proves escrites que es fan, una pel matí i una altra per la vesprada
2) Aquestos serveis mínims es calculen per a tot el dia, encara que les instruccions estipulen que s’hagen de fer 2 introduccions de dades en Ítaca per part de l’equip directiu. És a dir: en Ítaca, han de ser les mateixes persones en serveis mínims en les 2 introduccions de dades que s’han de realitzar al llarg del dia
3) És un greu atemptat contra el dret de vaga establir uns serveis mínims del 30% per al matí, i d’un altre 30% per la vesprada, amb persones diferents en cada torn. Això implica doblar la xifra del 30% i no respecta la resolució de serveis mínims, que estipula clarament que es tracta d’un “30% del personal docent de cada centre” i no distingeix ni torns ni cap altra circumstància
4) Si algun centre ha rebut instruccions d’establir dos torns de serveis mínims, ha de saber que estaria infringint els serveis mínims i, per tant, ha d’establir només el 30% de la plantilla. Si continua rebent instruccions de doblar, ho ha de comunicar immediatament al sindicat, ja que caldrà emprendre les accions legals oportunes per garantir el dret de vaga.
5) Els serveis mínims, segons la normativa, són establerts per la Direcció dels centres, amb els criteris que considere oportuns

El Sindicat vol recordar que en cap vaga d’ensenyament s’han establert mai uns serveis mínims tan elevats, que no s’ha escoltat la proposta del sindicat abans d’establir els serveis mínims i que tampoc s’ha escoltat el comité de vaga abans d’establir les instruccions per part de la Conselleria d’Educació, tràmit últim aquest estipulat a la mateixa Resolució de Serveis Mínims emesa per la DG de Treball. En conseqüència, recorrerà tot allò que vulnere el dret de vaga del professorat.