Meses de negociació

Es negocien les instruccions d’inici de curs de les escoletes 0-3 anys

STEPV insisteix en la necessitat de plans de contingència i instruccions concretes adaptades a aquests centres

Escola infantil 0-3 anys Benacantil d'Alacant

dimarts 28 juliol 2020 15:19 h

Aquest matí s’han negociat, per primera vegada, les instruccions d’inici de curs de les escoletes 0-3 de titularitat de la Conselleria d’educació, que també podran ser d’aplicació a les escoletes municipals si no tenen cap norma pròpia que ho impedisca. STEPV ha manifestat la necessitat de revisar alguns aspectes que no s’adapten a la realitat d’aquests centres ja que són de competència autonòmica, no municipal i que la majoria del personal que hi treballa és personal no docent.

tOtes les unitats 2-3 dels centres públics tindran una persona educadora per unitat i no només una per centre

El Sindicat ha fet incidència també en la necessitat de conèixer els plans de contingència, els quals han d’estar adaptats a les especificitats del cicle i han de passar pels comités de seguretat i salut laboral; i de dotar d’EPIs al personal donada la impossibilitat de mantindre les distàncies de seguretat i les característiques i necessitats del personal. Igualment necessari és tindre en compte si caldrà un augment del servei de neteja que en aquest cas és de competència autonòmica.
Ahir vesprada alguns centres ens informaven que rebran una plantilla addicional d’un/a mestre/a d’infantil. STEPV ha preguntat si aquesta dotació és extensiva a totes les escoletes i ha insistit en la necessitat d’augmentar la plantilla per garantir la parella educativa o almenys una persona de suport per cada dues unitats, fet que permeta garantir els grups estables de convivència i la substitució adequada de l’equip educatiu. Una plantilla que cal millorar des de fa temps per, entre altres qüestions, equiparar-la a les unitats 2-3 de centres públics.
Igualment, el sindicat ha demanat que es regulen a les instruccions les funcions de la persona docent addicional, que treballarà en centres on la resta de l’equip educatiu, a excepció de la direcció, està format per personal educador.
A més, STEPV ha insistit en la necessitat de cobrir el més ràpidament possible a tot el personal educador i concretament al de les escoletes 0-3. Així mateix ha manifestat la seua preocupació pel personal vulnerable que no puga incorporar-se a les aules, fet que podria impedir l’inici de curs si no és substituït en temps i forma.
Altra qüestió a ressenyar ha sigut la novetat de reduir les hores de dedicació al càrrec de la direcció del centre, fet al qual STEPV ha manifestat la seua repulsa, donades les tasques addicionals que té assignades aquesta figura unipersonal.
El sindicat també ha traslladat a la Conselleria la necessitat de donar accés a aquests centres a la plataforma Webex, ja que actualment han de treballar amb la versió gratuïta que només permet sessions limitades, fet que dificulta una adequada coordinació online de l’equip docent i l’atenció a les famílies i l’alumnat en cas de confinament. Igualment important és que el personal educador tinga accés a Itaca per poder gestionar les avaluacions de la seua tutoria, les comunicacions a les famílies. L’administració ha confirmat que revisarà aquesta qüestió.
Finalment, STEPV ha traslladat una sèrie de reivindicacions del cicle que segueixen pendents:
- Un ROF específic per a aquests centres i una revisió dels currículums d’infantil des d’una perspectiva inclusiva i educativa.
- La reclassificació dels llocs del personal educador d’educació infantil. Actualment són les persones, després del PAS amb complements més baixos. Segueixen formant part del grup C, quan haurien d’estar al grup B.
- La detecció primerenca de les NEE i una reducció de ràtio específica per a aquest cicle.
- Una atenció especialitzada a l’alumnat de NEE
- Una revisió de les plantilles i de les ràtios actuals de menjador.
La Conselleria ha informat que totes les unitats 2-3 dels centres públics tindran una persona educadora per unitat i no només una per centre com estableix l’ordre 21/2019.
STEPV celebra la notícia i ha demanat que aquest no siga un fet aïllat per la situació actual.
Al torn obert, el Sindicat ha manifestat que ha detectat alguns centres que no tindran una dotació adient de personal monitor de menjador per garantir els grups estables de convivència i ha demanat a que la Conselleria establisca un mecanisme per poder esmenar aquesta errada.