Meses de negociació

Es negocia el Decret que regula la formació permanent del professorat

El Decret regula el funcionament dels CEFIRE

dilluns 17 gener 2022 11:33 h

Dijous va passar per Mesa Sectorial el Decret que regula la formació permanent del professorat. STEPV ha remarcat que dins de la formació permanent, la LOMLOE fa referència a la innovació educativa. Per al sindicat, aquesta ha de complementar-se amb la formació permanent, perquè les innovacions es puguen introduir a les aules. És per això que ha trobat a faltar la presència en la mesa de la DGIEO.

Encara que segons el títol, el decret “regula la formació permanent del professorat d’ensenyaments no universitaris que presta els seus serveis en centres docents sostinguts amb fons públics a la Comunitat Valenciana…” el que realment es proposa és una regulació dels CEFIRE i no de tota la formació, fet que només es nomena a l’article 5 de la norma. De fet, la pròpia Conselleria en la seua intervenció l’ha presentat com el Decret dels CEFIRE.
STEPV ha valorat positivament les millores que s’introdueixen en el decret, però considera que caldria aprofitar el canvi per aprofundir en la formació permanent que volem i en els mitjans que necessitem per fer-ho realitat.
En sindicat també ha remarcat que cal treballar perquè la formació permanent i gratuïta, i la investigació i la innovació, tinguen el reconeixement que mereixen de cara a oposicions, concurs de trasllats o altres procediments. Així doncs, ha instat a la Conselleria a tractar aquesta qüestió amb el Ministeri, ja que és un tema estatal.
STEPV ha instat a la Conselleria a garantir una oferta diversificada i gratuïta d’aquestes activitats tant per al professorat que ja està en actiu, com per al que està en borsa. I a establir les mesures oportunes per afavorir-hi la participació del professorat. És per això que ha tornat a demanar la tan esperada negociació del nou decret de permisos i llicències i ha sol·licitat permisos i llicències retribuïdes, amb la finalitat d’estimular la realització d’activitats de formació i de recerca i innovació educatives que reverteixen en benefici directe del mateix sistema educatiu. Igualment ha insistit en què dita formació hauria de donar-se dins de l’horari lectiu.
STEPV ha aprofitat per sol·licitar formació específica per al personal orientador, organitzada des de les agrupacions de zona i les UEO, com abans es feia als SPES, adequada a les necessitats de les persones orientadores. Conselleria ha manifestat que estudiarà la resposta.
El sindicat ha celebrat la inclusió del personal no docent dins la xarxa formativa, ja que històricament ha defensat que les persones que intervenen amb l’alumnat a les aules, tingues accés a aquesta. I ha demanat que es puga evitar la problemàtica que han trobat fins ara perquè els siga reconeguda dita formació.
STEPV també ha sol·licitat una modificació del Decret d’indemnitzacions per raó de servei, per tal que s’adeqüe a la realitat actual. Aquest Decret també regula les indemnitzacions que corresponen a formació. El sindicat considera que el decret de formació hauria de fer menció i regular eixes dietes.
Pel que fa a la selecció de les direccions el sindicat considera que ha d’estar fonamentada en uns criteris objectius, basats en l’experiència docent i la formació. STEPV ha sol·licitat descàrrega horària i complement econòmic per al nou càrrec de secretaria. Conselleria s’ha mostrat favorable a fer possible que aquest siga retribuït. Respecte a la cobertura de vacants el sindicat considera que s’haurien de cobrir per comissió, amb criteris objectius, per un únic any i tornar a eixir a selecció al curs següent.
El sindicat també ha sol·licitat personal PAS suficient, en funció de l’estructura de cada CEFIRE, perquè les assessories es puguen dedicar a les funcions que al decret se’ls atribueixen i no a tasques burocràtiques (encara que aquestes funcions s’haurien de concretar i diferenciar segons si parlem de CEFIREs territorials o específics, ja que tenen tasques diferents). També ha sol·licitat una partida econòmica en funció de les característiques del CEFIRE i de la seua estructura, fet que no està recollit al decret.
En el torn obert, el sindicat ha plantejat les qüestions següents:
- Conéixer les dades de professorat vacunat. El sindicat ha exposat la problemàtica que ha trobat una part del professorat per poder vacunar-se en algunes comarques i ha demanat que se solucione el més prompte possible. R: ho passen al departament corresponent.
- Quan està previst que arriben les mascaretes als centres que encara no les han rebudes? Conselleria ha informat que si dilluns hi ha algun centre que no les haja rebudes, que contacte directament amb la DG de centres per solucionar el problema, ja que haurien d’estar totes repartides.
- El sindicat ha manifestat la necessitat d’informar als centres en temps i forma quan hi haja canvis en els protocols d’actuació.
- Per a quan està previst l’arranjament escolar? R: no tardarà en eixir. L’han retardat perquè estan incloent unitats de 2-3 anys.
- Data prevista per a la publicació de la normativa que regularà la jornada escolar. R: ho passen al departament corresponent.