Consell Nacional

El CN exigeix la negociació urgent de millores en les condicions laborals del professorat

El Sindicat exigirà la dimissió del Director General de Personal si no s’atenen les demandes abans que comence el curs que ve

Un moment del debat en el Consell Nacional de STEPV

diumenge 03 juliol 2016 09:54 h

El Consell Nacional de STEPV, reunit a Algemesí ahir 2 de juliol, ha fet balanç del curs 2016/17 i del primer any del govern valencià. El Sindicat va valorar positivament la posada en marxa d’algunes mesures com l’aplicació de l’acord de professorat interí de 2010, l’oferta del màxim nombre de places en el concurs de trasllats, l’arranjament escolar per al curs que ve, l’eliminació del districte únic, etc., reivindicacions del Sindicat que s’han dut a terme.

Malgrat això, per al Sindicat era igualment prioritari la reversió de les retallades en les condicions laborals del professorat. En eixe sentit, no s’han millorat sinó que han empitjorat. Exemple d’això és el malestar del professorat i els equips directius en aquest final de curs, en què han vist incrementades les tasques burocràtiques de forma considerable, com ja va denunciar STEPV en el seu moment.
Les demandes que porta plantejant STEPV des de l’inici de curs per revertir les retallades i millorar les condicions laborals dels docents encara no s’han atés satisfactòriament malgrat la insistència del Sindicat en què s’aborden i malgrat els compromisos de la Conselleria en negociar aquests temes: millora de les plantilles, recuperació de poder adquisitiu, eliminació dels descomptes per baixes, abonament dels sexennis al professorat interí, compliment de la sentència de classificació dels centres, etc.
Per al Sindicat aquests temes són urgents i cal abordar-los abans que comence el curs 2016/17, perquè la paciència del professorat i de STEPV ha arribat al límit. És per això que el Consell Nacional ha acordat exigir la dimissió del Director General de Personal i Centres si no s’aborden aquests temes abans de setembre i instarà al Conseller d’Educació a negociar directament aquests temes.
D’altra banda, STEPV proposa impulsar un acord social i ciutadà en defensa de l’educació pública i insta el govern valencià a aprofundir en la millora de l’escola pública i a discutir el model d’educació que volem per al País Valencià, un debat que STEPV ha trobat a faltar al llarg d’aquest primer any de legislatura del nou govern.
El Sindicat també insta al govern estatal que es configurarà després de les eleccions del 26J a derogar la LOMQE, revertir les retallades, frenar els processos de privatització en l’ensenyament, millorar el finançament autonòmic i negociar un nou model d’accés a la funció pública docent.
El Sindicat convocarà les assemblees oportunes per acordar les accions que calga dur a terme per aconseguir els objectius plantejats, tant en l’àmbit del País Valencià com en l’àmbit estatal. Així mateix impulsarà l’esmentat acord en defensa de l’ensenyament públic entre les diferents plataformes i organitzacions educatives, socials i ciutadanes.
Finalment, el Consell Nacional va acordar la convocatòria d’una concentració pròximament per a donar a conéixer aquestes reivindicacions i continuar exigint a la Conselleria d’Educació la negociació dels temes pendents.