Professorat interí

Concentracions el 3 de setembre contra la retallada de professorat interí

STEPV, AFID i la Coordinadora de Professorat Interí convoquen concentracions dilluns 3 de setembre en rebuig a les retallades de professorat interí i de l’escola pública. És important l’assistència de qui puga acudir. També per al 7 hi ha prevista una reunió de la Coordinadora.

divendres 31 agost 2012 09:48 h

La primera setmana de curs, les treballadores i treballadors de l’ensenyament públic del País Valencià tenim dues convocatòries importants a les que no podem faltar, i que tenen com a finalitat denunciar l’acomiadament de més de 2.200 docents interins, així com la precarietat i la falta de recursos en què es trobaran els centres educatius, els seus treballadors i l’alumnat.

Les retallades busquen desmantellar el sistema públic d’ensenyament, privatitzar-lo, i convertir-lo en un guetto.

Dilluns 3 de setembre: 11 hores, concentració a les portes dels serveis territorials de d’Alacant, Castelló i València.

Divendres 7 de setembre: 17 hores, assemblea de la Coordinadora del Professorat Interí a Xàtiva.

El dia 3 de setembre, a les 11 hores, tots els professionals que no han sigut contractats ens concentrarem a les portes dels serveis territorials d’Alacant, Castelló i València.

A més, el dia 7 de setembre a Xàtiva, a les 17 hores, la Coordinadora del Professorat Interí ha convocat una assemblea per a articular la resposta a les polítiques de la Conselleria d’Educació (el lloc encara està per determinar).

A les reduccions de plantilles, els augments de les ràtios d’alumnes a classe i del nombre d’hores lectives, les retallades en beques menjador i de llibres, se suma ara una mesura aprovada en el mes d’agost: la contractació de personal de suport d’anglès en primària, contractació fora de les borses de treball, i amb uns sous molt inferiors a la resta.

És l’inici de la contractació del personal docent de forma externa a la borsa, i ens fa plantejar-nos algunes preguntes: Qui controlarà eixa contractació? Què passarà si en un futur traslladen aquest sistema a les hores de guàrdia, les atencions educatives o les de suport de les instrumentals? Quants professionals que venen treballant any rere any “no els faran falta”?

Companys i companyes, el que es busca darrere d’aquestes retallades és desmantellar el sistema públic d’ensenyament, privatitzar-lo, i convertir-lo en un guetto.

Per aquestes raons la Coordinadora del Professorat Interí us anima a tots els membres de la comunitat educativa, funcionaris interins i de carrera, perquè participeu en l’assemblea del dia 7 a Xàtiva per a dissenyar el funcionament de la Coordinadora, la creació de les assemblees per comarques i debatre les estratègies de lluita per al curs que comencem. És important assistir perquè cada un aporte les seues idees, i per garantir que comence a treballar en la seua localitat.

Hem de denunciar, des de el principi de curs, la situació en què es trobaran molts dels nostres companys sense cap possibilitat de treballar, així com els que durant els curs només podran cobrir alguna substitució. Hem de denunciar la precarietat en què es trobaran els professionals que dia a dia entraran en classes massificades i sense recursos. Però, sobretot, hem de denunciar el genocidi social que dia a dia es produeix en aquest país, i del que els nostres alumnes són les víctimes més febles.

Companys i companyes, el temps se’ns acaba, és per això que és molt important la vostra assistència i participació. Us hi esperem.