CCOO està creant enfrontaments estèrils entre el professorat i els sindicats a compte del concurs de trasllats

dimarts 27 juny 2023 14:05 h

CCOO està publicant una sèrie de cartells des de fa tres juntes de personal amb les resolucions que presenta sobre el concurs de trasllats, amagant les que han presentat altres sindicats com STEPV per exigir a la Conselleria un grup de treball per buscar solucions sobre la problemàtica del concurs de trasllats del curs que ve.

En la darrera Junta de Personal de maig, STEPV va proposar, a més, que els sindicats crearem també un grup de treball per a estudiar propostes i traslladar-les a l’administració. Ambdues propostes es van aprovar, però CCOO, al dia següent de la Junta, va posar problemes a la creació del grup de treball sindical.
En la Junta de Personal d’ahir, 26 de juny, CCOO va plantejar un debat estèril sobre l’acta de la reunió anterior, perquè estava clar que s’havia acordat la convocatòria d’eixe grup de treball, que CCOO va qüestionar sistemàticament. STEPV va haver de preguntar si estaven o no d’acord en crear eixe grup de treball, obtenint una resposta ambigua per la seua part. CCOO va votar abstenció a eixa acta.
A més, CCOO va presentar una nova resolució amb una proposta concreta sobre l’ordenació del concurs de trasllats de l’any que ve, cosa que no té sentit si es va acordar crear un grup de treball sindical per a tractar totes les propostes sindicals. Per això STEPV va votar en contra. Si s’ha acordat un grup de treball per què es presenta una resolució amb una proposta concreta sobre el tema? No té sentit. STEPV no s’oposa al contingut de la resolució si no al fet de presentar una proposta concreta, una vegada acordat un grup de treball. La majoria dels delegats i delegades de la junta de personal, representants de diversos sindicats així ho van entrendre.
Està clar que CCOO està jugant amb un tema molt delicat com és l’obtenció d’un destí definitiu i col·laborant en crear enfrontament entre el professorat en els centres educatius, on s’està difonent un discurs molt perillós: que qui han obtingut plaça en el concurs de mèrits és professorat de segona.
Que CCOO s’opose al concurs de mèrits i defense el model de concurs oposició és legítim. Que use l’enfrontament entre el professorat per defensar eixe posicionament és obscè. I més, si ve d’un sindicat que es diu de classe, i més, en un context polític com el que tenim després de les eleccions del 28M. El pitjor escenari per resoldre un problema és rebutjar la unitat sindical i buscar l’enfrontament.
La Junta de Personal Docent està per buscar solucions als problemes del professorat no per usar-la per buscar enfrontament sindical i entre el professorat. De les desenes de resolucions que s’aproven en les juntes de personal, la immensa majoria s’aproven per unanimitat i no es fa un ús partidista del que s’aprova o es deixa d’aprovar. I CCOO amaga tota la informació, perquè tots els sindicats estem d’acord en buscar solucions, per això s’ha creat el grup de treball sindical, que es reunirà la setmana que ve, després que en la junta de personal es ratificara el grup de treball.
STEPV acudirà a eixe grup de treball amb la voluntat de buscar consensos, estudiar la viabilitat jurídica i legal de totes les propostes que es presenten i traslladar-les a la nova direcció de la Conselleria d’Educació quan prenguen possessió.
El Sindicat fa una crida al professorat per evitar enfrontaments en els centres educatius i evitar discursos de desprestigi del treball que tot el professorat realitza dia a dia en els centres educatius, independentment de la seua situació administrativa: interina, en pràctiques o de carrera. Qualsevol intent de crear conflicte i enfrontament és rebutjat pel Sindicat. El que cal és buscar consensos i solucions en un tema tan delicat com és la consecució del destí desitjat.
En eixe sentit, les propostes poden ser múltiples i no limitar-se a una sola, com pretenia ahir CCOO i necessàriament han de comptar amb la seguretat jurídica i legal necessària per dur-los endavant. És evident que la proposta presentada ahir per CCOO és una de les que cal estudiar, però en el grup de treball convocat a l’efecte.

junta de personal