Condicions laborals

La Junta de Personal Docent de València aprova una resolució perquè s’oferisquen totes les vacants en el concurs de trasllats

La proposta de resolució ha estat presentada per STEPV i s’ha aprovat per unanimitat

dimarts 28 març 2023 15:28 h

STEPV ha presentat en la Junta de Personal Docent de València una resolució, ja aprovada també en les juntes d’Alacant i Castelló en què se sol·licita a la Conselleria d’Educació que aplique les mesures següents abans de publicar les vacants definitives al concurs de trasllats:

Aquesta resolució és més ambiciosa que altres presentades sobre el mateix tema

1. Una revisió detallada de tots els llocs disponibles, i que es cataloguen com a places estructurals per poder ser oferides en el Concurs General de Trasllats Estatal de l’any 2022.
2. La catalogació de totes les places que l’administració té disponibles i que estan sent oferides de forma continuada i consecutiva al llarg dels tres últims cursos.
3. Que s’oferisquen totes les places vacants al concurs estatal del curs 2022/23.
4. Que s’oferten totes les places de centres d’especial dificultat (tot incloent els centres CEIPSO).
5. Que l’administració atenga les peticions sindicals, dels centres i del professorat de les places que s’han detectat que s’haurien d’haver publicat i que conteste les al·legacions presentades, tant si són acceptades o no.
Aquesta resolució és més ambiciosa que altres presentades sobre el mateix tema perquè no limita el nombre de places que s’haurien d’oferir al concurs, si no que va en la línia que sempre han demanat els sindicats sobre l’oferta de totes les vacants possibles en els concursos de trasllats.
Aquesta resolució ha estat aprovada per unaniminat per tots els delegats i delegades presents en la junta de personal que representen els cinc sindicats que han obtingut representació en l’esmentat òrgan de representació.
La resolució presentada per STEPV, per tant, ha buscat i ha aconseguit la unitat sindical i evitar enfrontaments innecessaris en temes en què hi ha consens sindical, com és l’exigència d’oferir totes les places en el concurs de trasllats.