Centenars de persones es concentren a Alacant, València i Castelló contra les retallades a les EOI

STEPV ha assistit a totes les concentracions en suport al professorat i alumnat de les EOI

Intervenció de STEPV en l'assemblea durant la concentració a València

dimecres 17 abril 2024 15:03 h

Aquest matí han tingut lloc concentracions a diverses Escoles Oficials d’Idiomes d’Alacant, València i Castelló en protesta per les retallades planificades per la Conselleria d’Educació en diversos idiomes i que, com ja va avançar STEPV, comportaran una retallada de, com a mínim, 244 grups, 8450 places d’alumnat i 61 docents.

Les concentracions a les capitals valencianes han tingut lloc a la Conselleria d’Educació a València i a les portes de les EOI d’Alacant i Castelló. En altres EOI del país també hi ha hagut concentracions, que han convocat centenars de docents i alumnat d’aquests ensenyaments.
Aquestes retallades se sumen a les del Pla Edificant de rehabilitació i construcció de centres públics i auguren una legislatura de retallades en el sistema educatiu públic
Les retallades que Conselleria intenta implementar estan desoint els preceptes i recomanacions de Lleis i normes tant estatals com autonòmiques i, per aquesta raó, STEPV està estudiant diverses línies d’actuació per la via jurídica.
De moment, Conselleria continua sense donar les dades que des del Sindicat es van demanar i sense convocar cap reunió per parlar-ne. Des de STEPV tornem a instar a Conselleria a retirar totes les propostes de retallada i a seure amb els sindicats, les direccions dels centres i el professorat per reconduir la situació.
A l’assemblea realitzada a la concentració de València, a proposta de STEPV, s’ha acordat crear una plataforma unitària amb tots els sindicats per fer front comú i convocar assemblees descentralitzades i una altra telemàtica més global per a tot el País Valencià amb representació de tots els centres i de tots els Sindicats per acordar la continuïtat de les accions i mobilitzacions.

Concentració a l’EOI d’Alacant

Concentració a l’EOI de Castelló