Mobilitzacions

STEPV valora positivament el seguiment de la vaga i la manifestació de València

La conselleria manipula les dades perquè compta el professorat de baixa i el de concertada com a no vaguista

Manifestació d'aquest matí a València.

dimecres 16 maig 2012 18:26 h

STEPV valora positivament el seguiment del 35% del professorat en vaga en la jornada de hui, segons les dades del comité de vaga a les 18 h. Per territoris, el seguiment a Alacant ha sigut del 42%, a Castelló del 30% i a València del 32%. La conselleria manipula les dades del seguiment de la vaga perquè en el còmput de participació que ha fet ha inclòs el professorat que està de baixa, permís, excedència retribuïda, etc. Per tant, en comptes de calcular sobre la plantilla real d’uns 52.000 docents ho ha fet sobre una plantilla de 57.814. I a més, també computa el sector de concertada, que no estava convocat en aquesta jornada de vaga.

La manifestació a València ha comptat amb més de 30.000 persones

A la manifestació de València han acudit més de 30.000 persones, la gran majoria docents en vaga, però també estudiants i pares i mares. STEPV agraeix a totes les persones que s’han desplaçat fins a València de totes les parts del territori l’esforç que han fet perquè la manifestació haja sigut un èxit. Durant el recorregut, representants dels sindicats convocants s’han entrevistat amb el subdelegat del Govern, Luis Santamaría, i el secretari autonòmic d’Administració Pública, Pedro García Ribot, per a traslladar-los les reivindicacions dels docents en vaga. És a dir, la retirada del Reial Decret-Llei 14/2012 del Ministeri d’Educació i el Decret Llei 1/2012 del govern valencià, respectivament.
Aquestes normatives, més les que fa dos anys que aplica la Conselleria d’Educació, són les que han motivat la convocatòria de les jornades de vaga. A les mobilitzacions d’aquests darrers mesos contra el Decret Llei 1/2012 de retallades salarials, s’han sumat recentment les retallades del Ministeri d’Educació per al curs que ve (augment de ràtios un 20%, increment de l’horari lectiu del professorat, etc.) que suposaran una important retallada d’unitats i, per tant, de professorat, l’empitjorament de les condicions laborals del professorat, la massificació de les aules i un empitjorament de la qualitat de l’ensenyament i de l’atenció educativa.
Totes aquestes mobilitzacions, inclosa la vaga, pretenen forçar una negociació amb el govern valencià perquè retire el decret llei i no aplique el reial decret llei del Ministeri d’Educació al País Valencià, i posar fi a les retallades en l’escola pública.