Junta de portaveus

STEPV torna a proposar la retirada del decret Vela, de l’augment de ràtios i de la càrrega lectiva

El Sindicat també ha demanat una reunió amb la consellera per tractar de la situació de l’ensenyament en valencià

dimecres 23 gener 2013 15:56 h

Aquest matí ha tingut lloc la Junta de Portaveus entre sindicats i la Conselleria per tractar del calendari de negociació d’aquest segon trimestre del curs.

La Conselleria castiga el professorat mentre el govern valencià assumeix el deute de 84 milions d’euros del VCF

STEPV ha fet una primera intervenció en què ha criticat que la Conselleria d’Educació castigue el professorat de la xarxa pública mentre el govern valencià assumeix el deute de 84 milions d’euros del València Club de Futbol. La mateixa setmana que coneixíem aquesta decisió la Conselleria d’Educació presentava una modificació de plantilles de primària que enviarà 400 mestres més al carrer, sense comptar amb la retallada que vindrà per l’arranjament escolar amb l’augment generalitzat a 30 alumnes per aula.
Per això, el Sindicat ha demanat gestos a la Conselleria envers el professorat i envers la xarxa pública d’educació, i ha proposat negociar els temes següents: retirada del decret Vela (sexennis i acomiadament professorat interí); retirada del decret Wert d’augment de ràtios i d’horari de professorat; mecanisme de recuperació de la paga extra i manteniment de les baixes per incapacitat temporal com estava; cobertura de les baixes immediatament; pla de revisió de les infraestructures dels centres educatius; i l’aplicació del decret de plurilingüisme.
Per la seua banda, la Conselleria ha proposat els temes següents:
- Decret inspecció educativa
- Ordre admissió alumnat (desplegament del decret)
- Convocatòria oposicions (desplegament oferta pública d’ocupació)
- Ordre convocatòria única d’ajudes socials (menjador, transport i llibres)
- Ordre calendari i jornada
- Ordre habilitacions transitòries
- Ordre àmbits en ESO
- Acord interins (l’actual encara té tres articles denunciats)
- Resolució assessories CEFIRE
- Ordre compte de formació
- Unificació contractes programa i compensatòria
- Procediment exempció valencià
- Millora plans de convivència i protocols d’actuació davant casos com ara mateix l’assetjament escolar, ciberassetjament, violencia gènere, alteracions violència, maltractament infantil, agressions prof. i PAS, registre d’incidències, mesures correctores, expedients disciplinaris, etc.
- Elaboració norma única regulació EOI
Tots aquests temes es negociaran abans del 30 d’abril. La Conselleria donarà resposta als sindicats pròximament sobre les peticions de temes de negociació.