Meses de negociació

STEPV sol·licita la catalogació de totes les places en la reunió sobre vacants del concurs

La Conselleria confirma que es catalogaran les places d’aules CIL i les d’orientació educativa en CEIP

dimecres 02 febrer 2022 18:05 h

Hui ha tingut lloc la reunió informativa anual en la qual Conselleria informa dels criteris generals establits per catalogar les places que eixiran al concurs de trasllats.

En breu compartirem l’esborrany del llistat amb el nombre de places oferides per cossos i especialitats

Els criteris generals són els següents:
- En cos de mestres es cataloga en funció de les places catalogades en l’arranjament i els llocs que aquests generen, segons l’ordre de plantilles.
-En secundària i altres cossos es cataloguen amb criteri general aquelles places a temps complet que tenen una continuïtat prolongada en el temps i no estan generades per cessió d’hores de determinats programes o per cobrir hores d’equips directius, coordinacions, etc…

STEPV ha fet les peticions/reivindicacions que a continuació es detallen:
- Oferir el major nombre de places possibles per millorar l’estabilitat de la plantilla i facilitar a les persones funcionàries en pràctiques i de carrera una destinació definitiva el més a prop prossible.
- Reclamació de les places del CEED i les FPA dels centres penitenciaris.
- Reclamació de les places de PTFP en centres d’Educació Especial.
- Reclamació de totes les places dels Conservatoris professionals. El sindicat també ha reclamat una jubilació de clarinet que no ha eixit.
- Denúncia per la situació d’indefensió que ha patit el personal orientador davant la falta d’informació sobre les places que s’anaven a oferir dels CEIP, ja que encara que el concurs és «a cegues», aquestes places són una novetat no s’ha confirmat en cap moment si eixirien places itinerants o no, ni quines i amb quines adscripcions, fet que ha generat molta incertesa en el col·lectiu.
- Preocupació per les poques places que han eixit d’infantil, quan s’estan creant unitats de dos anys als centres, fet que s’associa als no funcionaments d’unitats per la baixada de natalitat i al fet de guardar places per traure-les després amb B2, fet que el sindicat ha tornat a denunciar.
- Transmetre la petició de diferents col·lectius o persones individuals que han reclamat places concretes que haurien de catalogar-se, com ara places en determinats centres d’FPA o places de sistemes i aplicacions informàtiques entre altres.

La Direcció General de personal ha explicat, a més, que han intentat traure places perquè la majoria de persones en pràctiques o provisionals puguen aconseguir una destinació definitiva. També per a les persones d’AL i orientació educativa que portaven des de fa uns anys en expectativa de destinació.
Així doncs, ha confirmat que es cataloguen les places de les aules CIL i les places d’orientació dels CEIP. Respecte a les primeres està per determinar si trauran la plaça d’AL i la de PT o només una d’elles en cas d’unitats en què ambdues persones estan en comissió de serveis, per continuïtat del projecte. El sindicat ha mostrat la seua preocupació per aquestes places que no s’han oferit per petició voluntària com el sindicat demanava, fet que pot suposar un greuge per l’especificitat que requereixen aquests llocs.
Com exigeix la llei, s’han compatibilitzat les vacants fins al 31 de gener, incloses les jubilacions.

Proposta de Conselleria de places oferides per cossos i especialitats

concurs de trasllats