Polítiques educatives

STEPV s’ha reunit amb el Director General d’FP, Manuel Gomicia

Durant la reunió STEPV ha insistit en què cal convocar ja el procediment d’integració de l’A2 a l’A1

dilluns 31 octubre 2022 12:30 h

L’Administració comparteix la nostra preocupació pel retard en la negociació i, com van dir en la Mesa Sectorial cal que siga el més prompte possible, però no va fixar una data concreta. El Sindicat també va recordar el compromís per equiparar salarialment el PTFP que no s’integre al cos, com va informar el mateix DGFP en una altra reunió al mes de març. Gomícia ha contestat que s’està treballant aquesta qüestió en els pressupostos de l’any que ve.

Un altre tema que es va tractar han estat les plantilles docents

Igualment, el Sindicat ha plantejat el tema de la dotació econòmica i material a la FP i, segons Gomícia, s’està treballant, tant a través d’assessors específics de les diferents Famílies Professionals, com per a donar autonomia als centres perquè puguen destinar les seues partides econòmiques, que s’estan incrementant, en funció de les seues necessitats.
Un altre tema que es va tractar han estat les plantilles docents. El Sindicat ha reclamat l’inici de la negociació el més prompte possible i l’increment de les hores de coordinació necessàries i del professorat necessari per atendre l’alumnat adequadament. També ha reclamat la necessitat d’una baixada de les ràtios a les aules d’FP.
S’ha parlat també de la necessitat de l’impuls real de la FP i de la seua millora quant a qualitat de l’ensenyament, per a això s’estan impulsant els projectes de INNOVATEC, on es faciliten des d’inspecció la flexibilització horària i el desenvolupament de la FP a través dels Resultats d’Aprenentatge donant hores al professorat per a poder treballar en els nous paradigmes educacionals. La implantació del Plurilingüisme en FP és un tema també preocupant i s’estan oferint cursos a través del CEFIRE i en programes d’immersió lingüística per al professorat com ara l’EURO TRAINEE.
STEPV ha traslladat la preocupació per la falta de recursos que existeixen en l’FP per a donar resposta a la inclusió d’alumnat amb diversitat funcional, situació de la qual és conscient el DGFP i s’ha insistit per a tractar de trobar solucions que poden dotar d’eines als centres per a fer una vertadera inclusió d’aquest alumnat i no sols aquesta problemàtica, si no també els problemes de violència masclista que traslladen a les aules i com eradicar aquest llast de la nostra societat.
El Sindicat valora positivament la reunió, tot i que critica la manca de claredat respecte a la convocatòria del procediment d’integració al cos A1, i espera que els esforços pressupostaris per a la FP dignifiquen aquests ensenyaments i milloren les condicions laborals del professorat.