Mobilitzacions

STEPV s’adreça a la seua afiliació exposant els motius de la vaga a l’ensneyament

El Sindicat envia una carta a les seues afiliades i afliats en què resumeix les agressions dels últims mesos al personal de l’ensenyament i a l’escola pública i exposa les motivacions per a convocar la vaga a l’ensenyament.

dimarts 08 maig 2012 10:13 h

Companyes i companys:
El professorat valencià ha pres la decisió d’anar a la vaga en defensa de les seues condicions laborals i de l’escola pública. Aquesta decisió s’ha pres després de quatre mesos de mobilització generalitzada en el sector de l’ensenyament com a conseqüència, en primer lloc, del Decret Llei 1/2012, que imposava una retallada del 50% dels sexennis del professorat i l’impagament dels mesos de juliol i agost a 8.500 professores i professors interins. Recentment, a més, el govern espanyol ha endurit les retallades en el sector públic, en general, i en el sector de l’ensenyament, en particular, mitjançant uns pressuposts de 2012 i diversos programes de reducció del dèficit que augmenten a 10.000 milions d’euros les retallades. L’aplicació d’aquestes mesures, que depén dels governs autonòmics, suposarà per a l’ensenyament l’augment de les ràtios a les aules i un augment de les hores lectives i de la jornada laboral del professorat. Contràriament a altres governs autonòmics, que s’han negat a aplicar-les, el govern de la Generalitat valenciana i la consellera d’Educació, Catalá, ja n’han anunciat l’aplicació per al curs vinent. Totes aquestes mesures suposen un empitjorament de les condicions laborals i de la qualitat de l’ensenyament, així com l’acomiadament, segons les nostres previsions, de més de 3.000 docents interins. I açò no s’ha acabat ací: com amenaçava el president espanyol, Mariano Rajoy, s’anuncien noves retallades cada setmana, com ara la privatització de la gestió dels hospitals públics valencians o la reducció dels salaris del funcionariat en baixa.

Com totes i tots sabem, les polítiques aplicades pels governs espanyol i valencià responen als dictats dels organismes internacionals, la banca i la patronal, que veuen en les condicions de treball del professorat, en particular, i en els serveis públics, en general, un jaciment de beneficis extra i d’extracció senzilla, sumat als que esperen obtindre de la privatització o l’externalització dels serveis públics com la sanitat, però també l’educació.
Davant la gravetat de la situació, i a iniciativa de les assemblees de professorat realitzades en aquests mesos de mobilització, STEPV i els sindicats de l’ensenyament públic valencià van promoure una enquesta entre el professorat valencià per consultar-lo sobre la conveniència d’una vaga en el sector i, si procedia, quina havia de ser la modalitat d’aquesta. La participació en l’enquesta ha sigut superior a qualsevol altra consulta feta anteriorment, i la majoria ha apostat per convocar-la i que siga intermitent, d’uns quants dies de vaga en setmanes consecutives. Consegüentment, els sindicats hem decidit convocar vaga en el sector de l’ensenyament per als dies 16, 17, 22, 23, 30 i 31 de maig. A més, i per reforçar la mobilització, s’ha acordat fer una gran manifestació a València el primer dia de vaga, a què es convoca a tota la comunitat educativa del País Valencià i a tota la societat, i concentracions i/o manifestacions a Alacant, Castelló i València el segon dia. Entre els acords hi ha també la decisió de mantindre les mobilitzacions al juny i de convocar-ne d’altres a l’inici del curs 2012-13.

Funcionament de la vaga.

La vaga i les mobilitzacions seran revisables en funció de la resposta que done l’administració, de les decisions que les assemblees vagen prenent a cada moment i del seu seguiment. En aquest sentit, s’han convocat assemblees comarcals del professorat per a la vesprada del dia 17, segon dia de vaga, i reunions dels òrgans de cada sindicat i del Comité de Vaga unitari per al divendres 18 de maig.

Per què fem vaga només en l’ensenyament?

Des de l’STEPV i la Intersindical Valenciana s’ha apostat clarament per sumar tots els sectors. Ara bé, no podem mantindre’ns a l’espera que alguns altres s’organitzen i se sumen a les mobilitzacions quan les agressions a les nostres condicions de treball i a l’ensenyament són tan brutals. El Sindicat ha intentat, des del principi del conflicte, que la mobilització abastara tots els sectors de la Generalitat afectats pel decret de retallades. Així ha sigut durant tot el procés, a excepció de la convocatòria de vaga. Els diferents ritmes en l’organtizació de la mobilització, els diferents graus d’afectació del decret i de les retallades i, per què no dir-ho també, la diferent representació sindical, han impedit que tots els sectors convocaren la vaga conjuntament. Això no obstant, no vol dir que el futur, especialment a partir del referèndum del dia 10 de maig, la situació puga canviar. Tant la Intersindical Valenciana com els sindicats que en formen part continuem treballant en eixe camí

I què passa a l’Estat?

El ministre Wert ha decidit aprovar noves retallades en l’ensenyament, que seran les diferents comunitats autònomes les que les hauran d’aplicar. Algunes s’han negat a fer- ho; unes altres, com la nostra, ja les tenien en la seua agenda i les aplicaran. La Consellera Català ja s’havia avançat a algunes de les mesures anunciades pel ministre Wert.
Les mobilitzacions estatals han estat difícils de coordinar per les diferents realitats educatives, polítiques i sindicals. En tot cas, i en principi, tots els sindicats donarem suport a la convocatòria dels estudiants per al 10 de maig.
També s’ha acordat fer una PROPOSTA DE VAGA per a tot l’estat per al 22 de maig. Açò suposa que en cada comunicat autònoma es concretarà com es formalitza aquesta proposta. Al País Valencià, els cinc sindicats amb representació, hem decidit convocar-la, la qual cosa ens ha obligat a canviar el calendari que teniem previst.

Perquè hem decidit mantindre el calendari de vagues?

Hem decidit convocar la vaga del 22 de maig, al temps que mantenim tot el calendari acordat pels sindicats valencians i que està fet en base a l’enquesta enviada els centres, ja que considerem que hem de lluitar contra les retallades del ministre Wert però també s’ha de mantindre la lluita i la tensió en el País Valencià contra les retallades del conseller Vela (sexennis i impagment de juliol i agost) i de la consellera Català per tal que no aplique ni les de la seua collita ni les que venen del MEC.

Què volem?

Nosaltres continuem exigint cobrar el 100% del nostre salari i que el professorat interí cobre els mesos de juliol i agost. També exigim a la consellera Catalá que no pose en marxa les mesures aprovades pel Ministeri d’Educació com: augment de ràtios o increment de jornada laboral. El Sindicat considera que aquestes mesures són un clar atac a les nostres condicions laborals i a l’escola pública.
Per això us encoratgem a continuar treballant com ho hem fet sempre, i més intensament des del 4 de gener de 2012, i a participar en la vaga i en totes les accions que es convoquen els pròxims dies.