Meses de negociació

STEPV qualifica de presa de pèl la dotació de 800 docents per a aplicar els contractes programa

La Conselleria va retallar 400 llocs en primària la setmana passada i ara en crea 800

dimecres 06 febrer 2013 17:31 h

Aquest matí ha tingut lloc la reunió de la Mesa Tècnica sobre la nova ordre d’aplicació dels contractes programa. El curs passat es van unificar en aquesta modalitat de contracte programa els programes d’atenció a la diversitat, com ara PROA, PASE, PAE, etc. Ara, amb aquesta nova normativa, s’afig, a més, els programes de compensatòria.

Fem una crida per dir prou a aquest nou insult a l’escola pública en la manifestació del 9 de febrer a València

En el seu moment, STEPV va criticar aquesta modalitat de contracte programa perquè suposen un xantatge als centres docents i al professorat. Als centres perquè han de complir uns determinats objectius perquè la Conselleria renove les ajudes i al professorat perquè si s’hi acull podrà obtindre beneficis per a acollir-se a les comissions de serveis.
El Sindicat no comparteix aquesta filosofia, i menys en aquest context de retallades. El que necessiten els centres és que l’administració dote l’escola pública dels recursos econòmics i de plantilla que necessita. Que no augmenten les ràtios d’alumnes a les aules, que no s’incremente l’horari lectiu del professorat i que no es carregue els equips directius de tota les tasques burocràtiques que duen a terme. Tot això entrebanca la correcta atenció a l’alumnat, tant si té necessitats especials d’atenció educativa com si no.
Però el més indignant d’aquesta norma és que la Conselleria va anunciar ahir en premsa que anava a dotar els centres de 800 docents més per a aplicar els contractes programa i a invertir-hi 40 milions d’euros, quan la setmana passada van modificar unilateralment les plantilles de primària per a la supressió de 400 llocs de treball.
La Conselleria, novament, o menteix o pretén prendre’ns el pèl als sindicats, als centres educatius i a la ciutadania. D’on ixen aquests 800 docents nous si tenen ordres d’Hisenda de retallar les plantilles? Com s’explica que suprimisquen 400 llocs en primària i en creen 800 per aplicar els contractes programa? Si això és així, quina necessitat hi ha de retallar les plantilles de primària si augmentarà per una altra banda?
Davant d’aquesta nova burla, STEPV exigirà a la Conselleria d’Educació la recuperació immediata dels 400 llocs de treball suprimits de les plantilles de primària, la recuperació de les plantilles de secundària i FP eliminades els cursos anteriors, la recuperació de les retribucions reduïdes pel decret Vela i la recuperació de totes les ajudes a l’alumnat que s’han disminuït considerablement aquest curs (beques transport i menjador, llibres de text, etc.).
I alhora fem una crida al professorat, a la comunitat educativa i a la societat en general perquè acudisca a la manifestació del dia 9 de febrer a València convocada per la Plataforma per l’Ensenyament Públic, per dir que ja n’hi ha prou d’ultratjar i menysprear tant l’escola pública.