Condicions laborals

STEPV dona suport a la Plataforma per uns permisos docents reals

Ahir es va presentar la Plataforma telemàticament

dimecres 22 desembre 2021 12:55 h

Gràcies a les reiterades demandes i gestions fetes per STEPV, en data 27 de febrer de 2020 es va regular en educació la reducció del 99% de la jornada per al funcionariat en cas de tindre menors amb malalties greus, però la Conselleria d’Educació ha posat problemes per a concedir aquesta reducció al professorat. Només ho concedien en cas de cures pal·liatives, en fer una interpretació restrictiva sobre la necessitat d’atenció permanent, contínua i constant d’ambdós progenitors.

STEPV està traslladant les reivindicacions del col·lectiu a la Conselleria

STEPV ha estat assessorant i gestionant diversos casos i s’ha aconseguit que es concedisca la reducció del 99% de la jornada, en diversos casos. Fruit d’aquestes situacions injustes s’ha creat la plataforma per uns permisos docents reals que es va presentar ahir telemàticament. Les reivindicacions de la Plataforma, a les quals STEPV dona suport són:
- L’aprovació de la reducció de jornada al 99,9%  per a docents en menors a càrrec amb diferents tipus de càncer o altres malalties greus, independentment que estiguen o no escolaritzats.
-Adequar les diferents reduccions de jornada a les necessitats reals.
-Aplicar la reducció tant a funcionariat de carrera com interí, amb vacants o substitucions.
- Facilitar i agilitzar el tràmit de la reducció de jornada per part de la Conselleria d’Educació.
-Concedir la reducció de jornada des del dia 1 de setembre.
STEPV ja va sol·licitar a la Conselleria en Mesa Sectorial que es concedisquen aquests permisos i continuarà traslladant a l’administració aquestes reivindicacions del col·lectiu.
Igualment, el sindicat ha traslladat aquestes i altres propostes de millora en la negociació del nou decret de permisos i llicències.