Mobilitzacions

Marees per l’Educació Pública llancen la campanya “12 mesos, 12 lluites per l’Edució Pública”

Aquesta proposta naix en la primera trobada estatal de les marees i col·lectius educatius a Panxon, Nigran (Pontevedra), del 16 al 18 de juliol.

Un moment de les Jornades

dilluns 21 juliol 2014 14:15 h

Amb una assemblea en la qual s’han debatut diferents propostes del pla de lluita per al curs 2014-2015, sota el lema “12 MESOS, 12 LLUITES PER L’EDUCACIÓ PÚBLICA”, s’han clausurat les I Jornades “L’Educació que volem” de Marees per l’educació pública.

Fem una crida a tota la comunitat educativa per a continuar la lluita contra la LOMQE, les retallades i per l’escola pública

Les jornades van començar dimecres passat 16 de juliol en el Col·legi Panxon, de Nigran (Pontevedra). Al llarg de tres dies d’intens treball, en grup i en plenari, s’han establit les línies bàsiques que permetran avançar en l’articulació d’un nou sistema educatiu.
Amb l’assistència d’un centenar de persones procedents dels diversos territoris de l’Estat, s’han debatut temes com la superació de la LOMQE cap a una nova llei educativa, l’organització i gestió democràtica dels centres, la necessitat d’una comunitat educativa (famílies, alumnat, treballadores i treballadors i societat) oberta i inclusiva, les condiciones sòciolaborals del professorat, etc.
En l’assemblea final s’ha proposat continuar els treballs al desembre en una segona trobada (II Jornada “L’Educació que volem”), amb l’objectiu específic de traslladar a les diferents organitzacions polítiques les nostres propostes sobre l’educació que volem, perquè s’arrepleguen en els seus programes.
Es van aprovar resolucions de suport a la comunitat educativa valenciana, que manté l’acampada per l’escola pública a València, coincidint amb les Jornades, de suport al col·legi públic Arcipreste de Hita, de Fuenlabrada, que manté un tancament per a demanar un aula per a l’alumnat de 3 anys, i de suport a les persones de la comunitat educativa que han sigut sancionades en la seua lluita per la defensa de l’Educació Pública.
També es va fer una crida a la solidaritat amb el poble palestí i es va denunciar la vulneració dels Drets humans a Gaza, especialment de la població infantil.
Les conclusions provisionals dels vuit grups de treball es van ordenar en quatre blocs temàtics que passaran a ser debatuts i desenvolupats per les diferents marees en els seus territoris.
Marees per l’Educació Pública fem una crida a tota la comunitat educativa de l’Estat per a continuar la lluita contra l’aplicació de la LOMQE, les retallades i en defensa d’un sistema públic d’ensenyament.
Descarrega’t ací la proposta de calendari “12 mesos, 12 lluites per l’Escola Pública”
Descarrega’t ací la resolució de suport a l’Acampada per l’Escola Pública a València