Condicions laborals

La Conselleria publica una normativa sobre àmbits en Primer d’ESO que no s’ha negociat

El Secretari Autonòmic va informar en Mesa Sectorial que es negociaria i no s’ha fet. L’organització per àmbits afecta les condicions laborals del professorat

dimecres 03 juny 2020 17:09 h

En la Mesa Sectorial del 30 d’abril en què es negociava la resolució per la qual es donaven instruccions sobre l’avaluació, promoció i titulació de l’alumnat, el Secretari Autonòmic d’Educació i Formació Professional, Miguel Soler, que la proposta que contenia el document quant a l’organització del primer curs d’ESO per àmbits es negociaria més endavant en Mesa Sectorial.

L’organització per àmbits afecta les condicions laborals del professorat

La sorpresa del Sindicat ha estat veure com s’acaba de publicar la resolució de 2 de juny per la qual s’organitza aquest curs per àmbits sense la preceptiva Mesa Sectorial per a negociar-ho i complint amb el que va afirmar Soler en la Mesa del 30 d’abril.
L’organització per àmbits afecta les condicions laborals del professorat d’aquest nivell educatiu ja que l’organització serà totalment diferent de l’actual (al marge dels centres que ja s’hagen organitzat d’aquesta manera) perquè un o dos docents impartiran diferents assignatures, segons com ho organitze cada centre.
Com que no s’ha negociat el Sindicat no ha tingut l’oportunitat de fer arribar l’esborrany al conjunt del professorat perquè ens traslladen les seues propostes i, per tant, no ha pogut plantejar-les a la Conselleria.
STEPV no està en desacord en organitzar aquest curs per àmbits, ja que després de mesos sense contacte presencial l’alumnat de 6è de Primària entrarà de sobte en un institut amb una organització completament diferent a la que ha conegut fins ara i no ha tingut l’oportunitat de preparar-se per a donar aquest pas tan important.
Ara bé, el Sindicat tenia preparades una sèrie de propostes i condicions per a donar aquest pas que no ha pogut plantejar a la Conselleria, com tampoc ho ha pogut fer el conjunt del professorat a través nostre perquè no s’ha convocat la corresponent Mesa Sectorial.
El Sindicat hagués defensat que per a implantar els àmbits de forma generalitzada cal una sèrie de condicions per a garantir l’èxit, com menys hores lectives i més hores de coordinació amb els departaments afectats, més temps per a preparar la programació de les noves assignatures que el professorat ha d’impartir ja que no ho han fet mai, formació específica per adaptar-se a aquesta nova metodologia i una ràtio d’alumat reduïda per garantir l’èxit d’aquest nou sistema que han d’implantar tots els centres de secundària. Cap d’aquestes mesures estan en la resolució del 2 de juny.
El Sindicat no entén com no s’ha convocat la Mesa Sectorial corresponent per a tractar una qüestió tan important com aquesta i exigirà a la Conselleria que s’atenguen les peticions del Sindicat en pròximes meses de negociació.

àmbits