Mobilitzacions

La Confederació d’STEs-Intersindical dóna suport a les vagues al País Valencià i Múrcia

Comunicat de suport del Secretariat d’STEs-Intersindical.

dimarts 15 maig 2012 09:58 h

A partir del 16 de maig, una nova onada de mobilització en l’Ensenyament Públic s’obre pas al llarg dels territoris de l’estat espanyol. La sortida la marquen el País Valencià, amb una convocatòria de sis jornades de vaga entre el 16 i el 31 d’aquest mes, i la Regió de Múrcia, centrada en el dia 16. La resta de territoris se sumaran a la lluita fonamentalment el dia 22, data per la qual els STEs, juntament amb la resta d’organitzacions sindicals, hem convocat una altra jornada de mobilització amb proposta de vaga acompanyada de les necessàries accions per combatre l’atac sense pal·liatius que el Govern central ha emprès i que algunes administracions autonòmiques ja comencen a aplicar.

El govern del Partit Popular reserva la qualitat educativa per als centres privats

Juntament amb els pressupostos generals de l’Estat per a aquest any, el Reial decret llei 14/2012, i en el cas valencià el Decret-Llei 1/2012, són dos colps mortals més per a l’Educació Pública i per les condicions laborals dels treballadors i les treballadores de l’ensenyament, que se sumen als executats al llarg dels dos últims anys, així com una amenaça de mort per a la qualitat del sistema públic d’ensenyament. L’actual govern del Partit Popular, és clar, reserva la qualitat educativa per als centres privats, mentre retalla els pressupostos i la inversió a la pública, amb mesures que retrotreuen al sistema a unes condicions de docència i de treball pròpies de temps predemocràtics.
STEPV-Iv exigeix ​​la completa retirada de les retallades anunciades i en marxa, declara sense embuts la seva decisió de seguir endavant en les mobilitzacions fins aconseguir-ho, i fa una crida a la totalitat de la comunitat educativa i a la societat per fer front, de manera decidida i unitària, al més agressiu i injust atac als drets socials i educatius per una crisi originada pels poders financers amb la complicitat dels governs neoliberals.
Secretariat de STEs-Intersindical
15 maig 2012