Reforma educativa

La comunitat educativa i els partits de l’oposició tanquen files davant la tramitació de la LOMQE

El passat dijous, 30 de maig, va tindre lloc, al Congrés, una reunió entre els partits polítics de l’oposició i organitzacions educatives per analitzar la LOMQE i veure la possibilitat d’establir un front comú davant la seua tramitació a les Corts.

Parlamentaris i membres de la comunitat educativa al Congrés dels diputats. El primer al centre, Voro Benavent, d'STEPV.

diumenge 02 juny 2013 10:18 h

En la reunió van estar presents els partits PSOE, ERC, Izquierda Plural, Compromís-Equo, CiU i PNB, i per la part educativa STES – INTERSINDICAL, CEAPA, FE-CCOO i FETE-UGT. En la reunió va haver una àmplia coincidència en el rebuig a la LOMQE i en establir una confluència en la mobilització per garantir que aquesta siga el més unitària possible. Per aprofundir en aquesta s’ha tornat a convovar una reunió per al proper 13 de juny. També s’ha estat barallant la possibilitat de presentar esmena a la totalitat del projecte de llei, l’exigència de la dimissió del ministre Wert i l’obertura d’un debat social i educatiu respecte de la reforma educativa.

El debat de la LOMQE al Congrés començarà al juliol

El calendari de tramitació de la LOMQE

El 27 de juny el govern tancarà el debat a la totalitat del projecte de llei. A partir d’aquesta data s’iniciarà la tramitació de les esmenes, amb una primera fase de compareixences sol·licitades per les organitzacions i col·lectius interessats. Per fer possible aquest calendari cal habilitat el mes de juliol i concentrar les compareixences durant la segona i tercera setmana de juliol.

Al mes de setembre es debatran les esmenes presentades en la Comissió d’Educació, es passarà l’aprovació del Projecte al Congrés, des d’on es traslladarà al Senat. Una vegada aprovada per les dues càmeres, la LOMQE es publicaria al BOE al mes de novembre,seguint el calendari del MECD.

Des de l’STEPV es considera que cal organitzar un front comú de tota la Comunitat Educativa, partits polítics, organitzacions socials i de la societat per forçar el govern a retirar la LOMQE.