Universitats públiques

Estat del conveni col·lectiu del personal laboral de les universitats públiques valencianes

Després de més de dos anys de negociacions

dimarts 20 novembre 2018 14:26 h

Els objectius principals que STEPV persegueix en la negociació del conveni col·lectiu del personal laboral de les universitats públiques valencianes són:

Les universitats estan perdent una oportunitat històrica i la Conselleria sembla no tenir una política d’universitats

• Homogeneïtzar les condicions laborals en totes les universitats públiques.
  • Equiparar els salaris del PDI laboral a figures equivalents de PDI funcionari, i garantir un salari digne al Personal investigador i al PAS.
  • Acabar amb la situació precària d’alguns col·lectius, com el professorat associat i el personal investigador i de suport a la investigació.
  • Retornar la dedicació docent a la situació prèvia al decret Wert
  • Apostar per l’estabilitat amb contractes més llargs.
  • Uns sistemes de promoció iguals i transparents, que acaben amb injustícies com el professorat contractat doctor interí, i dotar al personal investigador i de suport d’un itinerari professional.

• Tot i que la negociació no ha conclòs, la distància entre els nostres objectius i el text que les universitats i la Conselleria estan disposades a firmar és enorme:

• Les universitats aposten per la heterogeneïtat en deixar molts assumptes pendents de concreció en cada universitat.
  • La Conselleria presenta unes taules retributives per al PDI molt allunyades de l’equiparació salarial reivindicada, i que ni tan sols arriba a l’augment del 3% que es va filtrar a la premsa. I l’oferta de les universitats per al Personal investigador i de suport a la investigació és poc més alta que el salari mínim que proposa el Govern.
  • Les universitats es mostren reticents a fer les més mínimes concessions a les reivindicacions del professorat associat, que ja estan en vaga en dos de les cinc universitats valencianes. I es mostren encara més reàcies a la introducció de cap canvi per al personal investigador i de suport.
  • Tampoc volen que el conveni col·lectiu fixe la dedicació docent del PDI a temps complet en 24 crèdits com a màxim, i aposten pels models que cada universitat té en l’actualitat. Més heterogeneïtat.
  • Les universitats accepten que el personal ajudant i el professorat ajudant doctor tinguen contractes de 2 anys (en lloc de l’any que fixa la llei), però la seua generositat no arriba ni al professorat associat ni al personal investigador pre i postdoctoral. Molt menys al personal amb contractes amb càrrec a conveni.
  • Les universitats no volen comprometre’s a prioritzar l’estabilització del professorat ajudant doctor que acaba contracte, i la Conselleria vol acabar amb la figura del professorat contractat interí, però tampoc es proposen alternatives en la mesa. El professorat associat podrà promocionar depenent de la universitat en la qual treballe. I de promoció per al personal investigador i de suport a la investigació no en volen saber res.

• Al nostre paréixer, després de més de dos anys de negociacions, les universitats estan perdent una oportunitat històrica de canviar les coses que ja saben que no funcionen i de crear una universitat més justa i responsable socialment amb el seu personal.

La Conselleria no sembla tenir una política d’universitats i les seues intervencions només fan referència als diners. De la resta de qüestions sembla que no té opinió.

Des de STEPV treballarem incansablement per tractar que els nostres objectius siguen els inspiradors dels text final.