Condicions laborals

Es tanca el grup de treball sobre el nou decret de permisos i llicències

Aquest matí s’ha celebrat l’última reunió del grup de treball entre conselleria i sindicats per arreplegar propostes abans de la negociació del decret de permisos i llicències

divendres 26 novembre 2021 16:38 h

Per la seua part, l’administració va presentar un esborrany poc ambiciós on no sols es presentaven poques novetats sinó que retallava en dies alguns dels permisos ja reconeguts. Conselleria explica aquestes retallades, les quals el sindicat rebutja totalment, com una conseqüència directa de l’entrada en vigor de la nova llei 4/2021 de la funció pública i argumenta que el sector docent no pot gaudir de més privilegis que la resta de funcionariat. En canvi, trobem que alguns drets inclosos en aquesta llei, no s’han incorporat al sector docent “per ser impossibles de compatibilitzar-se amb l’atenció a l’alumnat”, a tall d’exemple, la reducció d’una hora diària sense disminució de retribucions en casos d’atenció a menors.

STEPV esperem que finalment s’incorporen moltes de les propostes presentades

Per part d’STEPV es va presentar una llarga llista d’esmenes relacionades amb la millora dels permisos, majoritàriament relacionades amb la conciliació de la vida laboral i personal, les necessitats del personal per motius particulars i sobrevinguts i la flexibilització de la durada atenent a les necessitats. Es va dedicar especial atenció a garantir un permís per cura de familiars i menors que tinga especial sensibilitat cap a malalties com el càncer i altres similars, també una atenció particular a la cura de filles i fills i l’atenció a familiars que ho requereixen. Així mateix vam posar de manifest la necessitat de regular un permís que done cobertura a les necessitats personals i sobrevingudes per la gestió i tramitació de diferents aspectes relacionats amb la vida quotidiana, els quals es fa molt difícil de tramitar donat el compromís del professorat a l’atenció a l’alumnat.
D’altra banda, sobre les llicències, STEPV va insistir en la necessitat de reactivar i millorar algunes de les llicències ja regulades, però que no es concedeixen com ara la llicència per estudis. Igualment el sindicat va demanar la creació d’una llicència per interés particular o ampliar el ventall de llicències per poder sol·licitar una reducció de jornada. STEPV també va demanar una major flexibilitat, permetent la compactació de les reduccions per trimestre o curs escolar i una revisió dels terminis.
Per últim, el sindicat va recordar a l’administració que moltes de les propostes ni tan sols necessiten una dotació econòmica i simplement es poden aplicar amb una gestió diferent dels permisos, fet que milloraria substancialment les condicions de tot el professorat en general, però de manera especial a sectors com els ensenyaments de règim especial, els quals els possibilitaria un major desenvolupament de la carrera artística i professional.
Des de STEPV esperem que finalment s’incorporen moltes d’aquestes propostes i veure en la mesa de negociació un document enriquit que facilite la vida de les persones treballadores de l’educació pública valenciana.