Meses de negociació

Es constitueix el grup de treball sobre les plantilles docents d’infantil i primària

La negociació de les plantilles ha estat una reivindicació de STEPV des que el govern del PP les va retallar en 2013

Cartell exigint la negociació de les plantilles per part del sindicat

dimecres 30 març 2022 16:40 h

STEPV ha plantejat una prèvia per a demanar a la Conselleria que convoque les reunions presencialment. No té cap sentit que es recupere la normalitat en el conjunt de la societat però no en les relacions amb la Conselleria, siguen grups de treball, meses de negociació o a l’hora de fer gestions en les direccions territorials o en la pròpia Conselleria.

Les plantilles s’han d’ajustar a les normatives del plurilingüisme i educació inclusiva

El grup de treball està format per la Conselleria d’Educació (Direcció General de Personal) i els sindicats amb representació en la Mesa Sectorial d’Educació. En la reunió, la Conselleria no ha fet una proposta de noves plantilles, sinó que ha demanat aportacions dels sindicats per a començar a redactar la nova ordre de plantilles.

STEPV porta mesos treballant amb els centres educatius les plantilles d’infantil i primària i ha presentat nombroses propostes que adjuntem. STEPV va dur a terme una enquesta als centres just abans del confinament en març de 2020 en la qual es preguntava explícitament per les necessitats de plantilla docent en els centres. Fruit d’aquesta enquesta s’han basat una part de les propostes sobre plantilles que hem presentat.

En termes generals, el Sindicat ha reclamat la recuperació del tutor/a per aula, retallada que va fer el PP en les plantilles actuals, incorporar-hi el professorat provinent del PAM (Pla d’Actuació de Millora), incrementar el professorat d’anglés perquè se’n faça càrrec de l’aplicació del plurilingüisme en la part de llengua estrangera per evitar que recaiga en la resta de professorat, incrementar el nombre de professorat de PT i AL per aplicar la normativa d’inclusió educativa i l’atenció a l’alumnat amb necessitats. També que es tinga en consideració els centres incomplets, els singulars (antics CAES), els centres que escolaritzen un alt percentatge d’alumnat amb NEE, els centres d’escolarització preferent, els CEI, els centres rurals i els d’educació especial, etc., entre altres qüestions.

La Conselleria ha contestat a les propostes presentades pel sindicat que coincideixen en incorporar a les plantilles la recuperació del tutor/a per unitat, retallat pel PP en les plantilles actuals, i també integrar-hi el PAM o, almenys una part. També ha exposat que s’han de tindre en compte els pressupostos amb que es pot comptar per a implementar l’ordre de plantilles.

Sobre aquesta qüestió, STEPV ha plantejat, en la segona roda d’intervencions, que les plantilles docents són un document molt important per al correcte funcionament dels centres i que les limitacions pressupostàries d’un curs concret no poden hipotecar-les. Per això, el Sindicat ha proposat que s’estudie una implantació progressiva d’unes plantilles que realment donen compte de les necessitats dels centres a publicar una normativa de plantilles pensant en els pressupostos per a un curs concret que després impedisquen als centres dur endavant la seua activitat amb el personal que realment necessita. La normativa de plantilles no es negocia cada any i, per tant, és millor treballar amb una mirada ampla que permeta assolir les plantilles de professorat estructural en un termini raonable.

En breu el Sindicat convocarà assemblees per a tractar les plantilles d’infantil i primària.

Document presentat a la Conselleria d’Educació amb les propostes del sindicat

mesa sectorial