Retallades

Els sindicats docents exigeixen a la consellera Catalá la reunió a què s’havia compromés

Educació nega als sindicats informació sobre la situació dels centres després de les retallades.

La consellera Maria José Catalá.

divendres 15 juny 2012 16:23 h

El Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament (STEPV) i les Federacions de Treballadors de l’Ensenyament de CCOO (FE-CCOO PV) i UGT (FETE-UGT PV) representen més del 70% del professorat valencià, segons els resultats obtinguts en les últimes eleccions sindicals i, per tant, està perfectament acreditada la nostra legitimació en la negociació sectorial.

La Consellera

Els sindicats d’educació van sol·licitar el 24 de maig una reunió amb la consellera Catalá per tractar la normativa de retallades que s’establiran el curs que ve (augment de ràtios, de càrrega lectiva del professorat, etc.) així com el decret llei del govern valencià sobre les retallades salarials. La consellera es va comprometre a facilitar-nos informació i dades precises, necessàries per a conéixer la situació real de cada un dels centres educatius, les plantilles, programes i grups, i així poder fer propostes viables i adaptades a la situació de crisi en què ens trobem. Aquesta informació ha sigut negada en les meses tècniques i sectorials en què es negociava la nova normativa que dóna cobertura a les retallades.
Ahir, el gabinet de la consellera va convocar els representants sindicals de les confederacions, però no els sindicats docents. D’aquesta manera vetava els representants sindicals d’educació per a tractar directament la problemàtica educativa amb la màxima representant de la conselleria.
La resposta dels sindicats va ser que a la reunió acudiríem i assistirien els representants d’educació, que són els que estan legitimats per a negociar els temes educatius. La consellera ha decidit hui desconvocar la reunió sense cap explicació.
Amb aquesta actitud la consellera està posant en perill la negociació col·lectiva i fa evident que es nega a tractar amb els sindicats educatius la greu situació de l’escola pública per l’aplicació de les retallades, mentre que els sindicats intentem buscar eixides i consensos per garantir la qualitat i l’estabilitat del servei educatiu, evitar la desaparició de grups i l’acomiadament i el desplaçament de milers de docents.
La consellera d’Educació demostra que no creu en la negociació col·lectiva i té reticències a parlar obertament amb els sindicats que representem legítimament el professorat.
D’altra banda, no és cert que els sindicats deslegitimem els directors generals encarregats de negociar, com ha afirmat la conselleria. Simplement reclamem la negociació amb la màxima representant per tractar les retallades d’ensenyament, davant el bloqueig en la negociació.
Els sindicats reiterem la voluntat de negociació i la bona fe negociadora i d’arribar a consensos amb l’administració, com històricament hem demostrat. En aquest sentit, volem recordar que el calendari de negociació, així com el decret 73/2012 i l’ordre 19/2012 d’augment de ràtios i d’horari lectiu són una imposició de la conselleria i no està en absolut pactat amb STEPV, FE CCOO PV i FETE-UGT PV.
Per tot això, els sindicats docents exigim a la consellera Catalá que complisca la seua paraula de reunir-se amb els sindicats, a què es va comprometre el 21 de maig, en l’última reunió mantinguda amb ella.