Llengua

90 anys de les normes de Castelló

Avui han arrancat els actes de commemoració del 90 aniversari de les Normes de Castelló que continuaran fins al 17 de desembre

divendres 23 setembre 2022 19:06 h

Amb el nom de les Normes de Castelló -declarades Bé d’Interès Cultural (BIC) l’any 2016- es coneix l’acord que signaven, a Castelló de la Plana l’any 1932, representants del món de la cultura i del valencianisme polític i institucions culturals de tot el País Valencià, a proposta de la Societat Castellonenca de Cultura. Un acord que certificava l’adopció amb lleus matisos de la reforma ortogràfica empresa al Principat per l’Institut d’Estudis Catalans, amb Pompeu Fabra al capdavant.

Vine als actes de commemoració!

Enguany se celebren els actes en commemoració del 90 aniversari de les Normes, que han arrancat avui amb una exposició, fins el 30 d’octubre, en el Centre Cultural La Marina del Grau de Castelló amb el lema «Les Normes de Castelló fan 90 anys». Els actes continuen demà per la vesprada a Alacant, en el CEIP Joaquín Sorolla a les 17h, amb música infantil i una mostra de cultura popular.
L’1 d’octubre Alcora acollirà un altre acte i, finalment, el 17 de desembre Castelló de la Plana tanca la commemoració amb un concert d’Al Tall.

Des de l’STEPV us convidem a participar en aquests actes d’homenatge dels 90 ANYS DE LES NORMES DE CASTELLÓ que organitza la plataforma CASTELLÓ PER LA LLENGUA -de la qual forma part l’STEPV des de la seua constitució. La programació completa la podeu trobar en aquest enllaç.

Castelló per la Llengua naix de la voluntat de coordinar els esforços de tot un conjunt de partits, sindicats, associacions i col·lectius de Castelló de la Plana per la normalització del valencià. Tot i que el punt de partida de LES NORMES és Castelló de la Plana (ciutat on es van signar l’any 1932), són patrimoni de totes les persones i de tots els territoris que conformen la nostra llengua i la nostra cultura i, és per això que, en també es commemora a la ciutat d’Alacant.

L’objectiu que ens aplega és la voluntat de viure plenament en la nostra llengua. Una llengua que volem viva, forta i unida i present a tots els àmbits (des de l’ensenyament a la justícia, del cinema a la premsa diària), perquè és un lligam d’identitat amb el nostre passat i ens projecta cap al futur que volem, de pobles lliures i solidaris, i units en la diversitat.

Us hi esperem!