Universitats públiques

STEPV reclama la represa de la negociació del conveni d’universitats

El Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià, denuncia les constants ralentitzacions del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de les Universitats Públiques del País Valencià

dilluns 18 juny 2018 10:40 h

La negociació del conveni va començar fa dos anys, en els quals ha predominat els períodes d’inactivitat a les reunions celebrades. Malgrat les declaracions publicades al voltant de la convocatòria de la Mesa Negociadora, o de la imminència de la fi de les negociacions, la realitat és que no hi ha convocatòria formal tot i que fa un mes que la Mesa hauria d’haver-se reunit i que encara no hi ha acord en temes fonamentals, principalment en la definició de figures contractuals i en les retribucions, de les quals no tenim cap proposta de les Universitats ni de la Conselleria.

Les organitzacions sindicals presents en la negociació només tenim notícies de les propostes econòmiques mitjançant la premsa, la qual cosa, unida a que en una negociació a tres bandes, Conselleria i Universitats estan negociant a esquenes dels sindicats, no crea el clima de confiança i bona fe negociadora necessari per dur endavant l’esperat conveni.

Recordem que som l’única comunitat autònoma de l’estat que no té un conveni col·lectiu per a tot el personal laboral de les universitats, ja què l’actual conveni no és d’aplicació al professorat contractat.
No podem passar per alt la falta de projecte polític per a les universitats públiques, i la inoperància de la seua responsable, la directora general d’universitats Josefina Bueno. Per això, des de STEPV demanem al Conseller Marzà menys declaracions i filtracions i més negociació i treball.