Retallades

La Conselleria no autoritza la FP bàsica en els instituts que no tenen cicles formatius

Les conseqüències sobre l’alumnat són molt greus. STEPV convoca una concentració-assemblea per a dimecres 2 de juliol a les 11 h en la Conselleria.

divendres 27 juny 2014 15:16 h

La LOMQE elimina els PQPI i els substitueix per la FP Bàsica i recentment s’ha negociat en Mesa Sectorial l’aplicació al País Valencià de la FP Bàsica.

STEPV convoca una concentració-assemblea en la porta de la Conselleria el dimecres 2 de juliol a les 11 h

La Conselleria d’Educació està denegant la FP bàsica als centres que la sol·liciten i no tinguen cicles formatius, però sí PQPI. En lloc de la FP bàsica, de dos anys de duració, la Conselleria ofereix uns programes formatius d’un curs de duració que només comporta un certificat de professionalitat.

Això significa que l’alumnat que s’atén en el PQPI el curs que ve veurà molt reduïdes les seues perspectives de formació i de consecució d’una titulació mínima o de continuació de la seua formació en cicles formatius de grau mitjà.

Pareix que la Conselleria d’Hisenda és la responsable d’aquesta situació, pels costos que genera l’aplicació de la FP bàsica. Així i tot, la Conselleria d’Educació va negociar amb els sindicats l’aplicació de la FP bàsica en qualsevol centre que ho sol·licités en substitució dels PQPI.

STEPV considera que l’Administració està incomplint compromisos i duent a un atzucac els centres afectats per aquesta situació i posant en perill el futur de l’alumnat que el curs que ve confiava a cursar la FP bàsica.

El Sindicat ha rebut nombroses queixes de centres educatius que s’han mostrat molt indignats per aquesta mesura.

Per això, STEPV convoca els centres afectats a una concentració-assemblea en la porta de la Conselleria el dimecres 2 de juliol a les 11 h, coincidint amb la reunió de la Mesa de Negociació.

retallades fp bàsica