Professorat interí

Conselleria ignora el nombre de docents interins que han aprovat les oposicions

STEPV impulsarà mobilitzacions i no descarta la convocatòria de vaga

Un moment de la concentració d'aquest matí en Conselleria

dilluns 04 març 2013 17:03 h

Aquest matí ha tingut lloc la Mesa Tècnica per a tractar el nou acord de professorat interí que la Conselleria ha plantejat després de denunciar unilateralment l’acord actualque tenia una vigència de 4 anys.

STEPV manté totes les convocatòries acordades en les assemblees i insta al professorat a acudir massivament

En la reunió el Subdirector de Personal, Jesús Carbonell, ha insistit en què el motiu de la denúncia és equiparar les condicions d’accés del professorat interí a les borses amb el del funcionariat de carrera a la funció docent. És a dir, amb la superació, almenys, de la fase d’oposició.
STEPV ha replicat que aquest argument és (a més d’un insult per al professorat interí perquè se’ls acusa de no ser bons docents) una excusa per a treure’s de damunt una part del professorat per a, entre altres coses, substituir-lo per altre que tinga coneixements d’anglés per a aplicar el programa plurilingüe. També per a controlar ideològicament i política el professorat, en la mateixa línia de control de la inspecció, d’intent de control de les direccions, de control via comissions de serveis en contractes-programa, etc. I també per estalviar-se diners en no pagar triennis i sexennis. Si desestabilitzen ara l’ordenació en les borses s’avança en aquest camí.
El Sindicat també ha acusat a la Conselleria de mala fe negociadora i de mentir en la Junta de Portaveus del 23 de gener, en què van assegurar que només es negociarien els tres articles denunciats de l’acord actual. Tampoc no van informar en les meses posteriors que proposarien aquesta modificació. Jesús Carbonell ha argumentat que això forma part del joc polític de la negociació, és a dir, consideren normal mentir i enganyar la representació del professorat i al propi personal interí.
A més, el Sindicat ha demanat dades sobre el nombre de professorat interí que ha aprovat tota la fase d’oposicions o una part, i l’antiguitat d’aquest professorat per conéixer el volum de gent que es podrà veure afectada per aquesta mesura. Conselleria ha donat oralment dades des de l’any 2000 però no d’abans. Per tant, la Conselleria desconeix ara mateix quina és la situació del professorat al qual pretén modificar-li les condicions (recordem que en les borses actuals hi ha professorat d’oposicions des d’almenys 1.983).
STEPV ha insistit en retirar aquesta proposta i deixar en pau el professorat, el sistema educatiu, l’alumnat i l’estabilitat de les plantilles, que ja està patint bastants agressions en aquests darrers anys. No hi ha cap necessitat, ni ningú ho ha demanat, de modificar l’actual ordenació de les borses.
Conselleria ha convocat una nova Mesa Tècnica per a dimecres que ve en la qual aportà totes les dades que puga, ja que ha reconegut la dificultat d’aconseguir-les.
En eixe sentit, el Sindicat manté totes les convocatòries acordades en les assemblees de la setmana passada i insta al professorat a acudir massivament per a parar aquest nou atac a les condicions laborals del professorat interí, que recordem a continuació:

Alacant

• Dimarts 5: Concentració a les 13h en la Direcció Territorial

València

• Dimarts 5: concentració a la plaça Manises a les 18h.
  • Dimecres 6: Concentració a les 13h en la Conselleria d’Educació

STEPV continuarà consultant al professorat en assemblea sobre les accions a dur a terme si la Conselleria no rectifica, i no es descarta la convocatòria de vaga entre el professorat interí.