Universitats públiques

STEPV exigeix la immediata signatura i aplicació del conveni col·lectiu del personal laboral de les universitats públiques valencianes

Conveni col·lectiu: la paciència s’esgota

Imatge d'arxiu de les mobilitzacions del personal universitari

dijous 03 octubre 2019 16:01 h

La reunió amb el Secretari autonòmic, de la qual vam informar mitjançant un comunicat conjunt dels 5 sindicats, ha resultat decebedora perquè no inclou cap compromís ferm, sinó el suport a allò que ja s’havia signat, els dubtes sobre la presència de la Generalitat en el conveni i el “desig” que la signatura és produïsca en octubre. Esperàvem molt més.

La paciència del personal laboral de les universitats té un límit i el desdeny del Govern Valencià l’està esgotant, per la qual cosa no descartem començar accions de protesta contra el que entenem un menyspreu del Consell.

La història del conveni sembla de ciència ficció. Per ordre de les Corts Valencianes, el Consell va començar una negociació a tres bandes (Conselleria, rectorats i sindicats més representatius) en 2016. Després de 3 anys de dures negociacions, quan semblava impossible arribar a un acord, la Conselleria va fer una última proposta en què millorava condicions tant econòmiques com laborals. Això sí, el termini per acceptar l’acord caducava en plena campanya electoral a les Corts Valencianes.

En aquest context, tots els agents participants en la negociació, a excepció de l’STEPV, van acceptar les condicions i van signar un preacord a 4 dies de les eleccions en un acte en clau electoral i amb nombrosa cobertura mediàtica.

Decidir a corre cuita, sense el temps necessari per fer l’anàlisi i el debat d’un acord tant important, no era una opció per a STEPV. En passar les eleccions, al més de juliol, el Consell Nacional de STEPV va decidir que signarà el conveni. Ara només queda saber si el Govern del Botànic complirà els seus compromisos.
STEPV exigeix la signatura del Conveni i la immediata aplicació de les millores retributives i de les condicions de treball del personal laboral de les universitats públiques valencianes.