Condicions laborals

STEPV considera que el curs 2018/19 ha de ser el de la reversió de totes les retallades i la derogació de la LOMQE

També cal solucionar la problemàtica del professorat interí

dijous 06 setembre 2018 17:07 h

STEPV va engegar fa dos cursos la campanya sota el lema “Ja toca!” en què planteja la millora de les condicions laborals del professorat. Els temes que planteja el Sindicat en aquesta campanya són: recuperació del poder adquisitiu, ampliació de les plantilles de professorat, reducció de les ràtios, reducció de la càrrega lectiva i reduccions de jornada, excedències, permisos i llicències, eliminació dels descomptes per malaltia, infraestructures, salut laboral o reducció de la càrrega burocràtica.

Alguns d’aquests temes han començat a abordar-se per part de la Conselleria, després que STEPV anunciara la convocatòria d’una vaga general de professorat el 16 de maig de 2018. Així, aquest curs s’ha reduït la jornada lectiva en secundària en alguns casos (tutories, atenció a la diversitat), però no a tot el conjunt del professorat. També s’ha recuperat en més del 50% dels centres d’infantil i primària el tutor/a retallat pel govern anterior. També la Conselleria es va comprometre a negociar la revisió de la normativa que regula els permisos i llicències del professorat. Igualment s’han dotat de més personal d’administració i serveis més centres educatius per tal de reduir la càrrega burocràtica dels equips directius i del professorat. Un tema central que cal negociar aquest curs 2018/19 són les plantilles docents, per tal de millorar-les i incrementar la qualitat de l’ensenyament.
Així i tot, aquestes mesures s’han de fer extensibles al conjunt del professorat i dels centres educatius per tal d’avançar al 100% en la reversió de les retallades aplicades per l’anterior govern. En eixe sentit, el Sindicat també exigeix al nou govern de l’estat revertir les retallades quant a l’horari lectiu del professorat, incrementades en 2012. Igualment, cal que el Ministeri d’Educació inicie la negociació d’una nova llei educativa amb la participació de la comunitat educativa i atenga la petició del sindicat quant a l’accés diferenciat i la consolidació del professorat interí. El Sindicat continuarà insistint a la Conselleria d’Educació en la necessitat de solucionar la problemàtica del professorat interí del cos de mestres sense vacant aquest curs.
STEPV insistirà en la pròxima Junta de Portaveus en la negociació d’aquests temes centrarà la seua acció sindical en els centres educatius i en les assemblees de professorat que convocarà pròximament en la reivindicació d’aquests temes i fomentarà les accions i la pressió necessàries perquè es negocien.
Per tant, STEPV fa una crida al conjunt de professorat a participar de les assemblees i les accions que es duguen a terme per tal d’aconseguir aquests objectius i millorar les condicions laborals del professorat i el manteniment dels llocs de treball per part del professorat interí.