Mobilitzacions

Milers de persones es manifesten a Madrid per la consolidació real del personal interí i temporal

La pròxima mobilització serà dissabte 2 d’octubre a València

Un moment de la manifestació d'aquest matí a Madrid

dissabte 25 setembre 2021 17:13 h

Aquest matí ha tingut lloc una manifestació multitudinària pels carrers de Madrid per a demanar la consolidació del personal interí i temporal, davant la tramitació del projecte de llei sobre la temporalitat en la funció pública.

La solució per a resoldre el problema de l’abús de la temporalitat és l’aplicació de l’article 61.6 de l’EBEP

A la manifestació hi ha assistit personal interí i temporal de totes les administracions i de tot l’estat. Intersindical Valenciana i la Confederació Intersindical és una de les organitzadores de la manifestació, juntament amb la Coordinadora de Personal Temporal i Interí i altres sindicats alternatius.
Recordem que el passat 8 de juliol el Congrés dels Diputats va votar un reial decret llei, acordat entre l’exministre d’administracions públiques, Miquel Iceta, i CCOO, UGT i CSIF, sobre la temporalitat, que només va ser aprovat per un sol vot, a canvi que es tramitara com un projecte de llei per poder incorporar esmenes.
Totes les organitzacions convocants van rebutjar el Reial Decret Llei (anomenat Decret Iceta) perquè castigava les persones interines a l’acomiadament i una indemnització pírrica si no aprovaven una oposició, quan l’administració, culpable de la situació d’abús de temporalitat reconeguda pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea, n’eixia indemne.
La solució que proposa Intersindical Valenciana per a resoldre el problema de l’abús de la temporalitat és l’aplicació de l’article 61.6 de l’EBEP, és a dir, la realització de procesos selectius de consolidació d’aquest personal basat en un concurs de mèrits. Una solució legal perquè ja està contemplada en la pròpia llei que el Decret Iceta modifica. Celebrem que alguns partits polítics del Congrés estiguen defensant també l’aplicació d’aquest article de l’EBEP en la tramitació del projecte de llei.
Les mobilitzacions continuaran la setmana que ve a diversos punts de l’estat. A València s’ha convocat una nova manifestació dissabte 2 d’octubre a les 11h, que eixirà de la Porta de la Mar.