Llengua

La nova proposta de Wert condemna el valencià a la desaparició

El Sindicat anima a tota la seua afiliació i a tota la societat valenciana a acudir massivament a Castelló el pròxim 15 de desembre

dimarts 04 desembre 2012 14:32 h

La nova proposta del Ministre Wert de LOMQE és una nova agressió a l’ensenyament del i en valencià, i del conjunt de la llengua catalana, que està condemnat a la desaparició si s’arriba a aplicar.

STEPV insta a la Consellera d’Educació a defensar l’ensenyament en i del valencià en la Conferència Sectorial d’Educació

D’una banda, les matèries queden classificades en troncals (amb un mínim del 50% de l’horari), específiques (amb un màxim del 50% de l’horari) i d’especialitat, on no s’especifica l’horari que tindran. El valencià quedarà relegat a matèria d’especialitat i no troncal. Per tant, no té un mínim d’hores assegurat perquè haurà de competir amb les específiques.
D’altra banda, en segon o tercer curs i en sisè de Primària l’alumnat serà avaluat en competència en comunicació en la llengua materna, segons els nous articles 20 i 21. Això significa que una part important de l’alumnat valencià no serà avaluat en valencià. En Secundària, de les dues matèries possibles d’especialitat, només se n’avaluarà una. Per tant, el valencià podrà quedar exclosa de l’esmentada avaluació, segons el nou article 28.
A més, en la disposició addicional trigèsim novena es parla que “les llengües cooficials seran oferides en les diferents assignatures en proporcions equilibrades en el nombre d’hores lectives”. Això empitjora encara més el decret de plurilingüisme aprovat pel govern valencià i publicat en el DOCV en ple mes d’agost i obligarà al govern valencià a adaptar-s’hi si aquesta proposta del ministre Wert va endavant.
Per tot això, STEPV-Intersindical Valenciana rebutja de manera clara i contundent aquesta nova agressió al valencià i al conjunt de la llengua catalana i ja s’ha posat en contacte amb els sindicats germans de les Illes Balears (STEI-Intersindical) i de Catalunya (USTEC-STEs) per a celebrar una reunió el pròxim dissabte 15 de desembre a Castelló, prèviament a la manifestació en commemoració dels 80 anys de les Normes del 32, que ara pren un nou sentit davant aquest brutal atac al català a l’ensenyament.
El Sindicat proposarà també a altres entitats compromeses amb la llengua la realització de totes les accions que es consideren necessàries per frenar aquesta llei.
El Sindicat anima, per tant, a tota la seua afiliació i a tota la societat valenciana a acudir massivament a Castelló el pròxim 15 de desembre a les 18h a la Plaça de la Independència (la Farola) per manifestar el suport a l’ensenyament en valencià i rebutjar la reforma Wert.
Si en conjunt la reforma del ministre Wert ja comporta un atac a l’ensenyament públic per diferents motius, ara hem d’afegir un motiu més, i és aquest atac sense precedents a les llengües pròpies.
És per això que STEPV insta al Govern Valencià i, especialment, a la Consellera d’Educació, María José Català, a defensar l’ensenyament en i del valencià en la Conferència Sectorial d’Educació que es du a terme aquesta vesprada al Ministeri d’Educació.