Reforma educativa

La Llei Celaá ha de contemplar una solució definitiva per a la consolidació en l’ocupació del professorat interí

L’Avantprojecte de Llei Orgànica de modificació de la LOE/LOMQE presentat per la ministra Isabel Celaá oblida donar un solució justa i efectiva a la problemàtica de la interinitat que pateixen les plantilles docents del sistema públic d’ensenyament, al contrari de lleis anteriors com la LOGSE i la LOE, que sí van arbitrar mesures en aquest sentit.

divendres 30 novembre 2018 13:18 h

Per a STEs-i, que segueix sent crític amb l’Acord per a la Millora de l’Ocupació Pública signada en 2017, és necessari reformar la Disposició Transitòria dissetena, d’Accés a la funció pública docent. Després del primer any d’aplicació del citat Acord, sindicats signataris del mateix reconeixen que la interinitat ha augmentat del 26% al 30%, la qual cosa evidencia el fracàs de la seua aplicació, a part de suposar una amenaça per al manteniment de l’ocupació de l’actual professorat interí si no supera uns processos selectius mitjançant un sistema d’ingrés imposat pel ministeri de Méndez de Vigo i rebutjat per la majoria sindical.

S’evidencia el fracàs de l’Acord per a la Millora de l’Ocupació Pública signada en 2017

STEs-intersindical exigeix a la ministra d’Educació i Formació Professional una negociació real i seriosa de la Llei Educativa proposta, que incloga una reforma del sistema d’accés a la funció docent que consolide l’ocupació del professorat interí mitjançant un accés diferenciat, per la qual cosa insisteix a desenvolupar el segon paràgraf de l’article 61.6 del EBEP. Complementàriament, el sindicat insisteix que ara no és el moment més indicat per a abordar canvis en el temari d’oposicions.
Secretariat de STEs-intersindical