Professorat interí

La CPI i STEPV encoratgen al professorat interí a la mobilització per la consolidació i estabilitat

L’assemblea celebrada aquest matí acorda noves mobilitzacions per la consolidació i contra la proposta de repetir dos anys al mateix centre

Panoràmica de l'assemblea d'aquest matí

dimecres 19 abril 2017 18:22 h

Hui dimecres 19 d’abril ha tingut lloc una assemblea a la seu de STEPV de València per a tractar el tema de la proposta de Conselleria de la repetició de centre, així com la consolidació del professorat interí. Aquesta assemblea va ser convocada per la CPI i STEPV davant la gran mobilització que s’ha donat en les xarxes socials en les darreres setmanes.

Respecte al punt de repetició de centre, l’assemblea s’ha mostrat en contra de forma unànime, perquè aquesta mesura no garanteix al professorat interí la repetició de plaça i crearà una sèries de greuges comparatius que alteraran els ordres de les borses.
En segon lloc, l’assemblea ha manifestat la seua inquietud davant les notícies de convocatòries massives d’oposicions perquè es veuran amenaçats milers de llocs de treball ja que aquest sistema no garanteix una estabilitat per al professorat interí.
Amb la finalitat de dur una sèrie de propostes en el proper encontre de país de la CPI, el proper 6 de maig a València a les 11h (lloc per concretar), l’assemblea ha aprovat per unanimitat un conjunt de mesures reivindicatives que hauran de ser aprovades i tancades per tots els assistents aquest dia:
-      Redacció d’un manifest en defensa de la consolidació i en rebuig de la proposta de repetició de centre que es donarà a les persones responsables dels partits polítics i que també es presentarà de forma individual a les diferents Direccions Territorials i Conselleria. Tanmateix el manifest anirà recolzat per signatures.
-      Acampada en Conselleria en el mes de juliol.
-      Establir un diàleg amb els diputats del parlament estatal.
-      Traslladar a la PECEPI (Plataforma Estatal per la Consolidació i Estabilitat del Professorat Interí) la proposta de convocar una manifestació estatal el dia 27 de maig de matí, així com estudiar una possible vaga d’àmbit estatal.
-      Redactar un manifest de solidaritat amb el professorat en vaga d’Andalusia.
-      Una vegada publicada la normativa de repetir centre, presentar recursos individuals com a mesura de pressió.
-      Organitzar assemblees als centres educatius.
-      Donar màxima difusió a les xarxes socials.
Finalment, la CPI i STEPV fan una crida a la participació el dia 6 de maig en l’assemblea de país de professorat interí, com també a la participació en la manifestació del 1r de maig.