Dignitat del professorat

STEPV exigeix la destitució immediata de Mariano Vivancos per haver insultat el professorat

La conselleria continua la seua campanya de desprestigi envers el professorat

dijous 31 maig 2012 15:14 h

El director general de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva de la Conselleria d’Educació va qualificar, segons ha publicat algun mitjà de comunicació, de “talibà” el professorat en un dels actes que ha organitzat el govern valencià per explicar les bondats de les retallades. També va afirmar que el professorat i algunes direccions es dedicaven i “a fer política des de les aules per contrarestar les polítiques del PP”.

Si aquestes declaracions són certes, STEPV exigeix la rectificació i la destitució immediatd d’aquest personatge, que no hauria d’estar ni un minut més en el càrrec que ocupa. Vicancos se suma així a la política de desprestigi del professorat orquestrada des de la Conselleria d’Educació que cada cert temps llança un missatge públic per desacreditar les mobilitzacions de rebuig a les retallades que s’estan duent en els centres educatius arreu del País Valencià.
Davant aquestes agressions, STEPV es va veure obligada a llançar una contracampanya per informar la població de les tasques i el treball, moltes vegades fora del seu horari laboral, que realitza el professorat en els centres. Aquesta campanya es pot consultar en la web “Dóna un colp de mà per l’educació”, que també té la seua extensió en Facebook i Twitter.
Malgrat la insistència d’aquests càrrecs públics a desacreditar-nos, la societat valenciana és conscient de la importància del paper social del professorat i del sistema educatiu. Per això donen suport massivament a les mobilitzacions que han protagonitzat el professorat i l’alumnat –i també els pares i mares– aquests darrers mesos contra la política de retallades del govern valencià i espanyol.
STEPV anima el professorat i la societat en general a participar en les mobilitzacions convocades, com les manifestacions d’aquesta mateixa vesprada, i en les accions que es convocaran pròximament en defensa dels serveis públics i de l’ensenyament.