Mobilitzacions

STEPV valora positivament les jornades de vaga del 16 i 17 de maig

El sindicat fa una crida a la participació massiva en la jornada de vaga del 22 de maig.

divendres 18 maig 2012 18:41 h

El Secretariat Nacional de l’STEPV s’ha reunit per valorar la vaga i les mobilitzacions del professorat valencià contra el decret 1/2012 (decret Vela), les retallades de la Conselleria d’Educació i el decret del Ministeri d’Educació.
La valoració de les dues primeres jornades de vaga ha sigut positiva. Per a la direcció d’STEPV el seguiment de la vaga ha sigut important entre el professorat valencià, malgrat la gran pressió que ha exercit el piquet patronal i els seus col·laboradors directes i indirectes. En la primera jornada de vaga va participar un 35% i en la segona un 25%. En les manifestacions ho van fer el primer dia més de 30.000 persones i el segon dia unes 14.000.
També s’ha valorat la gran participació en les mobilitzacions que han tingut lloc des del 4 de gener, data en què el conseller d’Hisenda de la Generalitat valenciana va anunciar el primer paquet de retallades. Unes mobilitzacions en les quals el sector docent ha sigut capdavanter.
Per al sindicat, hi ha a hores d’ara tres àmbits en què estan retallant drets i condicions laborals del professorat valencià.
La primera és la que porta a cap la Conselleria d’Hisenda i Administració Públiques, que ha suposat menys salaris i acomiadament de 8.500 professors i preofessores interines.
La segona la que ha posat en marxa la Conselleria d’Educació amb mesures que estan empitjorant les condicions laborals del professorat i de l’ensenyament públic. Unes mesures que s’estan aplicant des del mateix començament del curs escolar 2011-2012.
La tercera és l’aprovada pel ministre Wert a través d’un reial decret que el passat 17 de maig va ser convalidat pel Congrés de Diputades i Diputats espanyol i que, per tant, ara està en mans de la Conselleria d’Educació la seua aplicació. Una aplicació que la mateixa consellera Catalá ha anunciat que portarà a terme. Aquest fet és significatiu, ja que algunes comunitats autònomes s’han negat a fer-ho.
Conseqüentment amb açò, el Secretariat Nacional d’STEPV considera que cal continuar la pressió davant la Generalitat valenciana, la resposanble de les actuals retallades i de l’aplicació de la normativa estatal.
La primera d’aquestes és la vaga del proper dimarts 22 de maig de 2012. Una jornada de vaga que es farà en nombrosos territoris de l’estat i que abastarà, al País Valencià, des de l’educació infantil fins a la universitat. Per tant, serà la tercera jornada de vaga del professorat valencià de l’ensenyament públic no universitari i la primera del personal de les universitats. En aquesta jornada de vaga hi haurà manifestacions a Alacant, València i Castelló a les 18 hores. El secretariat nacional d’STEPV fa una crida a la participació massiva en la vaga i en les manifestacions convocades.
El dia anterior, el dilluns 21 de maig, la consellera Catalá ha convocat a una reunió els cinc sindicats del sector públic. Des d’STEPV se li plantejarà la retirada del decret Vela, que afecta salaris i suposa acomidaments del professorat interí, la no-aplicació de les mesures aprovades pel govern espanyol en matèria educativa i la paralització de totes les mesures encamidades a deteriorar l’ensenyament públic valencià. Aquest mateix dia està convocada una reunió del comité de vaga per posar en comú les valoracions del procés de vaga i de lluita i decidir sobre les mobilitzacions del professorat valencià.
STEPV considera, com s’ha posat de manifest en la totalitat de les assemblees fetes el passat 17 de maig, que cal continuar en la lluita per les condicions laborals i per l’ensenyament públic.