Junta de portaveus

STEPV proposa un acord de legislatura en la Junta de Portaveus

La Conselleria planteja les seues propostes de negociació

dijous 20 octubre 2016 13:30 h

La Conselleria ha fet la proposta de temes globals que proposa negociar aquest curs. Es tracta de diferents decrets i ordres que afecten diferents àmbits del sistema educatiu. Al marge d’aquests temes (que s’adjunten), també es negociaran altres temes més concrets que, de moment, no apareixen en la proposta de calendari de la Conselleria.

STEPV ha plantejat, tal i com ja va avançar ahir, la necessitat d’un acord de legislatura i ha fet la proposta de temes per tal de revertir les retallades, millorar les condicions laborals del professorat, no aplicar la LOMQE i sentar les bases del sistema educatiu que volem.
El Secretari Autonòmic d’Educació, Miguel Soler, que presidia la reunió, s’ha mostrat predisposat a tractar els temes proposats pel Sindicat. Algunes propostes de l’administració coincidien amb les que ha demanat negociar STEPV, com per exemple, la negociació de les plantilles de totes les etapes educatives, l’actualització de normativa que afecta el funcionament dels centres educatius com els reglaments orgànics i funcionals de totes les etapes educatives, la normativa d’atenció a la diversitat, la negociació de nous currículums (amb especial atenció a la situació de Filosofia).
Pel que fa l’Oferta Pública d’Ocupació, l’administració ha comunicat que la setmana que ve mateixa ja es tractarà en mesa i que es començarà a debatre quins criteris s’establiran de cara a determinar i planificar quins cossos i quines especialitats es convoquen fins el final de la legislatura. STEPV considera que és absolutament necessari establir un pla d’estabilitat i consolidació del professorat interí, abans de convocar oposicions, més tenint en compte que cal estudiar com es pot veure afectat per les últimes sentències de tribunals europeus.
Així mateix, el sindicat ha sol•licitat tractar en Mesa el pagament dels sexennis del professorat interí: STEPV està guanyant desenes de sentències en aquest sentit. Cal establir, doncs, un calendari d’abonament i cal fer totes les modificacions normatives i pressupostàries necessàries per tal que Hisenda els reconega econòmicament de manera immediata. En resposta a aquesta sol•licitud, la Conselleria d’Educació ha contestat que està fent tots els tràmits necessaris per solucionar aquest greuge al professorat interí.
La Conselleria també s’ha compromés a negociar els temes que afecten educació derivats de l’Acord de Legislatura en la Funció Pública, tal i com ha reivindicat el Sindicat.

Consulta ací la proposta de Conselleria
Consulta ací la proposta presentada per STEPV