Dignitat del professorat

STEPV mostra el seu rebuig absolut a la tria de professorat pels centres

El Sindicat exigeix la retirada i renegociació dels ROFs d’infantil i primària i de secundària pendents de publicar en el DOGV

Manifestació contra la LEC a Catalunya que introdueix la possibilitats d'establir perfils de professorat

diumenge 01 desembre 2019 14:20 h

Davant les notícies aparegudes en els mitjans de comunicació sobre la possibilitat que els centres educatius seleccionen el professorat mitjançant l’establiment de perfils docents, regulat en els Reglaments Orgànics i Funcionals d’infantil i primària i de secundària que estan a punt de publicar-se, STEPV manifesta el seu absolut rebuig a aquesta mesura.

Si no es retira la mesura, el sector educatiu es veurà abocat a un important conflicte amb la Conselleria d’Educació

En la negociació dels ROFs esmentats, que van tindre lloc en febrer de 2019, STEPV ja va exigir la retirada de l’article que contempla aquesta possibilitat, advertint que era una mesura que desregula condicions laborals, genera clientelisme i docilitat en els claustres perquè depén de les direccions la selecció del professorat.
Aquesta mesura ja s’està aplicant des de fa temps a Catalunya i els resultats són nefastos. USTEC, el sindicat germà de STEPV a Catalunya, va convocar cinc vagues generals contra la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), que conté aquesta mesura. I així ho va manifestar STEPV durant la negociació dels ROF, exigint la seua retirada i advertint que generaria un conflicte en el sector si es mantenia la proposta. STEPV aposta per la gestió democràtica dels centres, perquè les direccions siguen direccions pedagògiques i no gestors d’empreses, i aquesta mesura obri aquesta segona via, totalment neoliberal i oposada al que hauria de ser un model democràtic i pedagògic de gestió d’un centre educatiu.
Tal i i com informen els mitjans de comunicació, aquesta mesura no s’ha retirat del ROF, com demanava STEPV en la negociació. És per això que el Sindicat exigeix a la Conselleria la paralització de la seua publicació i la renegociació del ROF, o el sector educatiu es veurà abocat a un important conflicte amb la Conselleria d’Educació.
Cal recordar que la negociació d’una normativa tan important per als centres educatius -ni més ni menys que la seua organització i funcionament- es va fer en dues sessions, malgrat les demandes del sindicat de no tancar la negociació tan prompte. El Sindicat va denunciar en aquell moment la manca d’interés de la Conselleria per obrir la negociació als centres i tindre més temps per discutir amb calma i amb el temps necessari una normativa tan important.
És per això que el Sindicat va publicar un document d’un dels membres de la delegació de STEPV que va negociar el ROF, Vicent Monroig, al voltant de la negociació i de l’oportunitat perduda per la Conselleria en aquest tema (Consulta ací el document). Igualment es va enviar als centres i afiliació els punts més polèmics de la normativa que s’estava negociant i es van convocar assemblees comarcals específiques per a tractar la negociació del ROF.
Ara, si es publica en el DOGV la setmana que ve el ROF d’aquests ensenyaments i es manté la mesura de definir perfils de professorat, el Sindicat convocarà les assemblees informatives corresponents i proposarà al professorat mobilitzacions per aturar aquesta mesura que, insistim, desregularitza les condicions laborals del professorat, introdueix criteris neoliberals en la selecció de direccions i docilitza els claustres i reprimeix la llibertat d’expressió.

MCH

01 desembre 2019 / 19:54 h

No entra en el meu cap aquestes propostes d’una Conselleria que se suposa “progressista”. Totalment d’acord amb vosaltres, últimament estic vegent claustres sense cap mena de crítica constructiva, simplement “obeïxen”, empoderament dels equips directius, i en alguns casos “selecció a dit” dels diferents coordinadors, inclús selecció encoverta de professorat.. Algo està fallant, no podem permetre aquest concepte neoliberal en els centres.