Sistemes de protecció

STEPV-Iv, en defensa del treball que es realitza als centres per combatre la violència en les aules

El Sindicat demana a ACAEC que mostre una actitud propositiva i constructiva i no ataque el treball dels centres educatius

dijous 03 març 2022 15:28 h

STEPV reconeix l’esforç que realitza el professorat i els equips directius dia a dia a les aules per garantir que siguen espais de convivència, respecte a la diferència i lliures de violència.

La pandèmia ha afectat negativament el nostre alumnat, en un moment clau del seu desenvolupament psicològic i maduratiu, en la seua transició cap a la vida adulta, ja que s’ha vist privat d’espais de socialització fonamentals per al seu desenvolupament.
Aquesta situació ha fet que s’incrementen situacions conflictives que també s’han traslladat als centres educatius. Des dels centres educatius s’està fent un esforç ingent per intentar minimitzar al màxim aquests efectes negatius i restablir al màxim la normalitat. Per això era fonamental recuperar la presencialitat en els centres educatius en el curs 2020/21, després de mesos de confinament i tancament dels centres educatius.
Els darrers mesos hem vist amb preocupació l’augment d’intents de suïcidi entre el jovent i la proliferació de conductes disruptives, conseqüència de la pandèmia. Per tant, és una qüestió que afecta el conjunt de la societat i que des de l’àmbit educatiu s’està intentant combatre i afrontar. Però també s’ha de fer front des de les administracions i des del conjunt de la societat i s’han de promoure actuacions per a la prevenció de la violència i així evitar problemes en la convivència reproduïts bé a les aules, bé en les nostres relacions personals.
Per això, era important que aspectes com la reducció de les ràtios aplicades el curs 2020/21 s’hagueren consolidat indefinidament. Treballar amb menys alumnat facilita molt més l’atenció individualitzada, tan necessària en aquests moments. Igualment, cal reduir al màxim les tasques burocràtiques del professorat i equips directius que destorben per atendre al màxim les necessitats del nostre alumnat.
La lluita contra l’assetjament o les conductes disruptives és una lluita en la qual l’educació està molt implicada. Per això, des del Sindicat fem una crida perquè les actuacions d’associacions i/o entitats que combaten aquestes situacions com puga ser l’assetjament escolar ho facen de forma propositiva per a sumar esforços sense desprestigiar o menysprear el treball realitzat des dels centres educatius.
És així com, després de ser coneixedors de les declaracions realitzades per l’Associació Contra l’Assetjament Escolar de Castelló (ACAEC), volem donar el suport a l’Institut Francesc Ribalta de Castelló. Mostrem el més contundent rebuig a les desqualificacions que s’han realitzat per part d’aquest associació a aquest centre educatiu. Així com volem aprofitar per a sumar-nos al reconeixement atorgat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional a aquest centre educatiu com a mèrit en el camp de l’educació, i que va eixir publicat al BOE del passat 25 de febrer de 2022. Sent aquest un reconeixement merescut com a institució educativa, i destacat en l’àmbit educatiu.
Hem de sumar esforços i no atacar les persones i institucions que lluiten dia a dia per previndre aquests comportantments sinó col·laborar i treballar plegats perquè els valors del respecte a la diversitat, la col·laboració i l’empatia siguen els prevalents entre la nostra joventut.

assetjament