Les eleccions sindicals

Les eleccions de 2010

Amb una gran participació, la més alta de tot l’estat, STEPV tornà a revalidar la majoria de què gaudeix des de les primeres eleccions sindicals de 1987. Ho va fer amb una distància respecte del segon sindicat de 25 punts i amb una representati- vitat del 42%. El sindicat representa, quasi en exclusiva, dins i fora del País Valencià, un model d’organització que sustenta la seua presència sobre una base extraordinàriament regular i equilibrada, dins d’una forqueta de resultats estreta.

dijous 01 setembre 2011 12:04 h

Hem guanyat les eleccions de 2010 per a fer possible un sindicalisme unitari i més fort que ens permeta poder reivindicar més i millor. Ara som, encara més, el sindicat de l’ensenyament. Continuem apostant per un model sindical unitari, amb un alt grau de pluralisme i de funcionament democràtic, on càpien totes les persones que vulguen defendre col·lectivament els seus drets i el model d’escola pública i de serveis públics. Els resultats de les eleccions sindicals de desembre de 2010 confirmen la globalitat i l’homogeneïtat dels resultats de l’STEPV, el sindicat que més vots ha obtingut a les comarques del nord, del centre i del sud del País Valencià, i en tots els sectors educatius, en les meses on voten mestres, professorat de secundària o d’ensenyaments de règim especial, a les grans ciutats i als petits nuclis de població, en comarques valencianoparlants i en les que són històricament castellanoparlant. A més, la suma dels resultats de l’ensenyament públic universitari i no universitari confirmen STEPV com el primer sindicat amb 15.771 vots, molt per davant del segon sindicat (CCOO amb 8.590), del tercer (CSIF amb 5.779) o del quart (UGT amb 4933).
Les eleccions de 2010 es van donar en condicions adverses, com la provocada pels atacs al professorat, amb la política continuada d’ocurrències i retallades, i la persecució a les seues organitzacions, en especial STEPV, però la gran participació, la més alta de tot l’estat, confirma que el professorat valencià no ha abandonat les seues organitzacions, com alguns esperaven. Així, el millor missatge de les eleccions sindicals és la nova majoria que el professorat ha donat a STEPV perquè continue treballant pel moviment unitari d’ensenyants, perquè continue treballant, ara més que mai, per un sindicalisme progressista, unitari i pluralista on tot el professorat tinga cabuda.