Dignitat del professorat

La Coordinadora de Professorat Interí fa balanç del primer any de vida

La Coordinadora acorda noves accions per als mesos de juny i juliol

Acte de constitució de la CPI a Gandia, el 16 de juny de 2012

diumenge 16 juny 2013 17:54 h

Avui fa un any que es constituïa a Gandia la Coordinadora de Professorat Interí. L’acte va consistir en una assemblea per a analitzar els atacs que el col·lectiu d’interins havia patit des del curs 2009/2010, amb la reducció sistemàtica de les plantilles en els centres d’ensenyament públic. Per tal d’articular una resposta sòlida i amb una continuïtat, es va debatre quina havia de ser el funcionament de la Coordinadora, com s’anava estructurar i quines serien les accions a realitzar fins a final de curs.

Aquest curs ha sigut especialment dur per al professorat interí per les retallades de llocs i per l’acord del 3 d’abril

Naixia una coordinadora de professors i professores interines que des del primer dia va mostrar el seua naturalesa assembleària, en les diferents comarques del País Valencià, horitzontal, i oberta a tot el professorat, independentment de la seua filiació política o sindical. L’element aglutinador havia de ser la defensa de la dignitat del treball del col·lectiu interí, així com d’una escola pública i de qualitat.
En només un any, la Coordinadora ha realitzat accions de denuncia en tots els àmbits social. Davant els responsables polítics, ministres, consellers, alcaldes, als plens dels ajuntaments; davant de les institucions educatives i d’autogovern, acampats en alguns casos en les mateixes portes; als centres educatius amb campanyes reivindicatives, lectures de manifestos als claustres, coordinant vages generals i de l’ensenyament, realitzant assemblees informatives sobre la nova llei educativa LOMCE, denunciant la retirada de beques menjador, transport, bono-llibres, la reducció de l’oferta educativa, la privatització de l’ensenyament, i augment de ràtios i taxes universitàries…
Aquest curs ha sigut especialment dur per al professorat interí, no només per les retallades de llocs de treball que hem patit i patirem el curs que ve, sinó perquè aquest mes de juliol ja se’ns aplicarà la reordenació de les borses en les especialitats que tenen oposicions, conseqüència del nou acord de professorat interí. Això significa que una part del col·lectiu perdrà el seu lloc en la borsa i tindrà moltes dificultats per aconseguir una vacant i, fins i tot, una substitució. Després d’un mes de lluita contra la rebaremació de les borses, amb sis jornades de vaga incloses, continuem lluitant, per la via jurídica però també en la mobilització.
Totes i cada una de les accions no hagueren sigut possibles sense la col·laboració d’aquesta constel·lació de professors i professores que de nord a sud del País Valencià participen i coordinen tot tipus d’actes en defensa de la dignitat del nostre col·lectiu, així com d’un ensenyament públic i de qualitat. No ens voldríem oblidar de la importància del fet d’haver estat també al costat d’altres col·lectius que dia a dia pateixen les polítiques de retallades realitzades nostres governs estatals i autonòmic: plataformes d’afectats per les hipoteques, persones depenents, associacions de veïns, etc.
Davant les noves retallades que venen amb el nou arranjament escolar en primària, la reducció de línies d’ESO i Batxiller als instituts, la cessió de sòl públic per a la construcció dels CIS, la política de concertar i privatitzar el nostre ensenyament, etc., l’administració la Coordinadora continuarà mostrant la seua oposició i denúncia.
Per això, fem una crida a tot el professorat interí a continuar participant en la Coordinadora, en les seues assemblees i en el següent calendari d’actes convocats per al mes de juny i juliol:

Dilluns 17 de juny: presentació de les signatures en Conselleria (València) recollides durant la mobilització contra la proposta de rebaremació.
    Lectura d’un manifest sobre la situació del professorat interí en l’últim claustre del curs.
    Incorporar a la memòria de fi de curs una crítica a l’administració per la situació del professorat interí.
    Dilluns 1 de juliol: concentracions als serveis territorials per a demanar el full de serveis prestats i acte simbòlic i mediàtic en les oficines de l’atur.
    Dissabte i Diumenge 13 i 14 de juliol: jornades de reflexió.