Meses de negociació

CCOO, UGT i la Patronal impedeixen que STEPV forme part dels Consells Territorials de la FP

En la Mesa Sectorial del 20 de febrer sobre els Consells Territorials d’FP la Conselleria va incloure la presència del “sindicat majoritari d’educació” en la composició d’aquests

dijous 21 març 2024 13:54 h

La Conselleria considerava necessària la incorporació de sindicats d’educació en els esmentats Consells, però la pressió de CCOO i UGT i, posteriorment, de CEV, han tombat aquesta proposta de Conselleria

Aquest matí la Conselleria ha informat en el torn obert de la Mesa Sectorial d’Educació que ahir es va reunir el Consell Valencià de la Formació Professional per a tractar l’esborrany dels consells territorials d’FP, negociats el passat 20 de febrer en la Mesa Sectorial d’Educació.
Recordem que en aquesta negociació la Conselleria va decidir incorporar el sindicat majoritari d’educació, que en aquests moments ostenta STEPV, en la composició dels consells, perquè considerava que amb la nova llei d’FP els sindicats d’educació guanyen pes en aquests consells.
En aquella Mesa Sectorial, CCOO i UGT es van oposar radicalment a aquesta proposta i han estat pressionant la Conselleria per evitar-ho. Segons ha informat aquest matí la patronal també s’ha sumat a aquest boicot a la incorporació de STEPV en aquests consells.
STEPV considera lamentable aquest boicot al sindicat majoritari d’ensenyament quan la immensa majoria dels temes tractats, tant en el Consell Valencià de l’FP com en els consells territorials són més propis de l’àmbit d’educació que de l’empresarial.
Cal tindre en compte, a més, que tant CCOO com UGT no arriben al 10% de representació en la Mesa Sectorial d’Educació, requisit indispensable per formar part de la Mesa, però com que són majoritaris en conjunt, tenen dret a estar en totes les meses de negociació, fet que no és aplicable a sindicats com STEPV o Intersindical Valenciana, que no tenim aquesta representació majoritària en el conjunt del món laboral.