Dignitat del professorat

La Conselleria d’Educació violenta els centres educatius

Incompleix amb la norma de convocar els Consells Escolars de Centre amb 48 hores d’antelació

dilluns 29 abril 2024 14:40 h

La Conselleria d’Educació torna a pressionar les direccions dels centres per convocar els Consells Escolars de Centre avui i acordar el punt específic que el nou decret d’admissió permet. A més, aquesta informació s’ha de traslladar demà a la Conselleria d’Educació.

STEPV fa una crida a tot el professorat, a tota la comunitat educativa i als equips directius d’arreu del País Valencià a secundar la vaga del 23M

La Conselleria s’ha saltat totes les normes de procediment administratiu en fer arribar aquesta circular avui mateix, perquè no es respecta el mínim de 48 hores per convocar qualsevol òrgan col·legiat, com ho són els consells escolars de centre. També incompleix l’article 28 del Reglament Orgànic i Funcional dels centres d’educació infantil i primària.

Sembla mentida que des de la Direcció General de Centres, encapçalada per un inspector, s’haja enviat aquesta circular que incompleix flagrantment la normativa vigent, mentre s’està negociant el reglament de la Mesa Sectorial, que no interessa ningú però que ara és el tema més important que cal negociar perquè ho diu la Llei de la Funció Pública Valenciana.

El punt específic, en cas d’empat de puntuació, dirimirà l’alumne o alumna que serà admés finalment en el centre. La Conselleria proposa com a criteri, entre d’altres, el fet que algun familiar haja sigut antic alumne del centre, una mesura pensada per a benefici de l’escola concertada.

STEPV denuncia aquestes intromissions de la Conselleria i vulneracions de la normativa vigent i anima els consells escolars de centre a denunciar-ho i a establir com a punt el de la proximitat al centre i, també, com a punt no contemplat en les propostes de Conselleria, el que s’està proposant en diversos fòrums respecte al compromís amb l’ensenyament en valencià, ara que PP i VOX volen marginar la llengua pròpia a l’ensenyament.

Com ja és ben conegut, el Sindicat ha rebutjat frontalment el nou decret i ordre d’admissió i porta des de l’inici de curs mobilitzat juntament amb la Plataforma per l’ensenyament Públic per conscienciar la societat d’allò que suposarà el districte únic per a l’educació pública valenciana i per això ha dedicat el darrer número de l’Allioli a explicar-ho.

Però aquesta no és l’única mesura criticada per STEPV: la paralització del pla Edificant, les retallades en EOI i en la formació del professorat en les estades a l’estranger, la llei falsament coneguda com de llibertat educativa que arracona el valencià, i el nul diàleg i negociació per la millora de les condicions laborals del professorat, ha conduït inequívocament a la convocatòria de vaga del pròxim 23 de maig.

És per això, que el Sindicat fa una crida a tot el professorat, a tota la comunitat educativa i als equips directius d’arreu del País Valencià a dir prou i a secundar-la.

Adjuntem la circular enviada aquest matí

admissió